Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 22 juli 2013

Nieuwe poging.

Zaterdag deed ik opnieuw een poging om het prachtige glutenvrije brood van J.
te bakken maar met een klein verschil.
Ik verving van de 500 gram wit meel de helft door wit teffmeel.


Wat een verschrikkelijk groot verschil.
Het smaakte waarachtig een beetje oliebolachtig,
ik dacht een beetje poedersuiker...
Ook deed ik er veel zonnebloem zaden door en op.
Wat dat beetje verschil dan tot gevolg heeft.


Zou het door het meel komen of door de zaden? Geen idee.
Ik zag na de rijs al dat de structuur van het deeg lang niet zo stevig was.
Inmiddels ligt het in de overvolle diepvries en het komt wel weer op.
Volgende week nog eens anders proberen.


Voor de g.lutenvrije mensen die mee kijken hier het recept van J.

Klik op de foto om te vergroten.


Ik hoop dat het te lezen is anders even een berichtje dan ga ik het veranderen.

4 opmerkingen:

zeeuws knoopje zei

Fijn dat het gelukt is.
Op dit moment staat bij mij ook de oven weer aan voor een experimentje... Tja, en dat met dit warme weer!
Fijne dag hoor!

Anoniem zei

Het is altijd uitproberen zelfs met 'gewoon' brood vind ik. Het schijnt ook dat het weer er invloed op heeft, vochtige lucht enz. succes!
Margriet

TIO zei

Jammer dat het niet helemaal naar je zin is, maar dat zal nog wel komen als je het blijft proberen.

ineke zei

niks lukt de 1e keer voor 100%!
dus gewoon blijven proberen.. lukt het na een 3e of 4e keer nog niet.. probeer dan een andere variatie!!