Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 12 juli 2013

Vakantie in Noord-Holland.

We zijn weer thuis nadat we een weekje in Noord-Holland zijn geweest met de caravan. Voor de 5e keer alweer met onze voortent van 1 euro die nog steeds heel goed bevalt. Af en toe krijgen we wat bekijks omdat de kleur afwijkt maar wat maakt het uit, we zitten droog en uit de zon als het nodig is. De voorkant kan helemaal open. De meeste voortenten, je kan bijna wel zeggen alle, zijn grijs.
Wij hadden deze ook voor een heel ander doel gekocht maar ik vond het zonde om hem te verknippen omdat deze beter was dan onze oude voortent.
Wat hebben we gedaan? Veel gewandeld en gefietst want dat kan je daar heel goed. Mooie fietspaden door de duinen, echt goed rekening gehouden met fietsers. Na een paar dagen kreeg mijn fiets kuren en vloog het ketting er steeds af maar Joh heeft het weer gerepareerd en het is gek hij fietst als nooit tevoren. 31 jaar oud wat wil je. Ik ga me orienteren op een e-bike maar ben er nog niet uit, Ik zie door de bomen het bos niet met zoveel merken en dure prijzen. Heeft iemand van jullie al een elektrische fiets?

Wat we zagen onderweg was dit, hele velden met sieruien geweldig mooi gezicht. 

 


Ook zijn we op het strand geweest om ons broodje te eten.



Dan kwamen we onder weg deze 2 schone dames tegen met hoorns nog wel, dat zie je niet veel meer. Deze liepen in de duinen, er waren ook rooie koeien.


De vuurtoren van Egmond aan zee kwamen we tegen en moest natuurlijk even op de foto.

Die staat aan dit straatje.


En dan nog 1 van de vele molens die we tegen kwamen op onze fietstochten. Deze werd bewoond en was niet te bezichtigen. Heerlijk wonen zo te midden van de weiden.
Verder heb ik geen foto's gemaakt omdat ik meestal vergeet een toestel mee te nemen. 
We hebben genoten van het prachtige weer, vooral veel gelezen en gepuzzeld. Breiwerk had ik wel mee genomen maar ben er niet eens aan toegekomen. 
We hadden weinig vakantiegeld te besteden omdat Joh vorig jaar 65 werd moest hij nog een maand op zijn a.o.w wachten en werd het gat gevuld met het vakantiegeld want ja er moest toch brood op de plank komen Nu hadden we dus maar van 5 maanden vakantiegeld over.

7 opmerkingen:

Jolanda zei

Heerlijk, samen fietsen.
En een mooie tent hoor.

Sandra zei

Ik vind dat een hele mooie kleur voor die voortent. Een voortent voor 1 euro. Dat vind je nergens nog !
Mooie vakantie hebben jullie gehad. Kunnen jullie nog van nagenieten.

Groetjes en fijn weekend

Sandra

TIO zei

Het ziet er mij een prima voortent uit en aan de kleur is ook niet echt wat op te merken vind ik...
Dat lijkt mij een hele fijne vakantie te zijn geweest.

Willy Cats zei

Eh..ik wilde zeggen dat ik de kleur juist mooi vind...maar ben niet erg origineel geloof ik :-)

ineke zei

heerlijk er even uit!!
fijn hoor om samen te fietsen!
en nee.. ik heb geen elektrische fiets, ik heb de tegenovergestelde!!
een heel zware fiets met mand voorop en de grootste fietstassen die je kan vinden achterop.. een vrachtfiets dus.. alhoewel die "moederfiets"heet.
lekker in 1x alle boodschappen voor de hele maand in huis! en na een jaar wennen fiets ik er nu prima op.. verleden jaar vond ik hem nog zooooooo zwaar trappen en hij schoot niet op, naar mijn zin.. hahah was verwend door mijn helaas doorgeroeste 25 jaar oude union stadsfiets.
maar zo'n elektrische lijkt me wel wat.. maar zal er denk ik helaas nooit komen.dr zijn andere prioriteiten!

zeeuws knoopje zei

Vorig jaar voor mijn 50e verjaardag een e-bike gekregen... Had ik hem maar eerder gehad. Ik vind het geweldig. Kwam ik anders met mijn tong op mijn schoenen thuis uit mijn werk. Nu is dat heel anders.
Ik heb een fiets van het merk RIH.
Bevalt me heel goed. Is een Nederlands fabricaat.
Later kocht mijn man ook een e-bike.
Hij heeft een Gazelle (wel met een platina accu en van de nieuwste serie). Oudere series zouden veel kuren hebben..
Wij zijn allebei erg tevreden.

Jo en joh zei

Ze adviseerden ons om beide dezelfde te nemen zodat de 1 niet de ander op sleeptouw neemt. Ik geloof dat ik er nog niet aan toe ben. Ten eerste vind ik de prijzen nog veel te hoog en na 5, 6 jaar moet er een nieuwe accu in. Ik denk dat ik mijn oude van een nieuwe versnelling ga voorzien er moet dan een ander achterwiel in omdat de oude versnellingen niet meer te krijgen zijn. Kosten 40 euro. Dan kan ik als ik er aan toe ben alsnog 1 kopen en zijn de prijzen onder tussen ook gedaald.