Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 1 juli 2013

Werkdoeken breien en lijsten

Altijd hangen er wel een aantal klaar voor verkoop nu eens wat groter.
Nu hangen er ook weer een aantal,
als ik de gang te pakken heb dan ben ik niet te stuiten.
Sokken zijn er in overvloed en wat
als je niet stil kan zitten dan is het heerlijk om
s'avonds een paar te breien en nieuwe motiefjes uit te proberen.
Sommige motiefjes vind ik erg mooi en brei ze dan vaker.
Zo breide ik nu ook een heel mooie maar niet erg snel te breien motiefje,
die gaat er vaker komen.
Dit keer eens niet met gekleurde randjes, vindt dat handiger in de witte was
waar die randjes na lang gebruik toch wat verbleken.
Misschien ga ik ze ooit wel weer breien want het staat ook wel weer erg leuk
zo'n randje.
Een beetje afwisselen is ook wel prettig.
Ik vind ze heerlijk in gebruik.


Inmiddels weer wat anders opgezet,
een lastig patroontje voor iets anders. Komt later.

Ook eindelijk een mooie lijst gevonden voor 1,50 op de r.ommelmarkt.
1 voor mijn borduur werkje wat nu dan eindelijk zijn bestemming vond.
Ik vind hem zelf geweldig mooi.



De andere lijst daar heb ik meer van.
Het zijn lijsten die vaak in cafe's hangen en super
stevig zijn omdat ze natuurlijk nogal eens wisselen van prijslijst. En er zit matglas in dat vind ik ook mooier dan spiegelglas. Gekocht samen met iets anders wat later aan bod komt voor 2 euro 50.


Ze zitten aan de achterkant met schroefjes vast gemaakt
en wijken nooit in de hoeken wat je met een eenvoudig lijstje nogal eens ziet.
De lijst hieronder is ook net zo'n lijst maar dan een andere maat en goud kleur. Een mooi kalenderblad achter een passepartout en je heb een prachtig schilderij.


Dan nog eens 3 potten jam gemaakt.

9 opmerkingen:

Judith zei

zo je bent al aardig op dreef vandaag.mooie doeken!borduren kan ik ook maar begin ik niet aan.. de tijd vliegt al om en verveel me nooit hier...helaas na vergadering op school net, nu gauw poetsen.
Fijne week!

zeeuws knoopje zei

Mooie werkdoeken! En wat leuk dat je zo goed kunt breien, bij mij blijft het bij haken. Breien heb ik nooit goed gekund. Fijne dag!

TIO zei

die heb je weer heel mooi gemaakt!
En zeker en vast een mooi borduurwerkje, ik ben ook al lang op zoek naar een geschikte kader voor die 'aangename kennismaking' jongens en meisjes die ik borduurde, moeten 2 lange smalle zijn ofwel 1 grote waar ze dan beiden inkunnen, maar tot nu toe ook nog niets gevonden... komt wel eens.

Vlierbloesem zei

JE bent goed bezig! En wat een mooi sk├╗tsje!

Sandra zei

Een mooie lijst Johanna.
En zelfgemaakte jam is het allerlekkerste.

ineke zei

mooie foto van de jasmijn heb je geplaatst boven aan!
en zondeeeeeeeeeeee om die mooie doeken te gebruiken!!!
hahaha als ik vlakbij zou wonen, zou ik ze wel kopen, maar er een kussenovertrek of zo van maken met een wit of creme stofje aan de achterkant of zo!!!
weer aardbeienjam gemaakt?

Jo en joh zei

Dat boompje heb ik uit zaad opgekweekt wat ik van een heel lieve meneer heb gekregen die al een paar jaar geleden is overleden. Ik had 8 zaden en die kwamen allemaal op maar 1 heeft het maar overleeft. Op dit moment zitten er weer zaden aan. Ik ga wat opvangen als ze rijp zijn.

Elizabeth zei

gebreide doeken, wat leuk en mooi. Ze zijn fijn in gebruik, maar hoe en waarvoor gebruik je ze.

Jo en joh zei

Elizabeth: ik gebruik ze voor de w.c, de douche, deuren afnemen, ramen wassen. Je kan ze ook op het aanrecht gebruiken. Zelf doe ik dat nooit eigenlijk. Misschien nog eens aparte voor het aanrecht breien.