Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 12 augustus 2013

Bij mijn rondje door de tuin zag ik..

dat de hoge planten waren omgewaaid. Het zijn planten die ik van iemand kreeg waar ze misschien maar 50 cm hoog waren maar bij mij wel 1,50 m en omdat het hek weg was hadden ze helemaal geen steun.
En als je niet oppast lopen ze alle kanten op onder de grond dus moet ik ze voortdurend in de gaten houden.
Ze zijn mooi in een boeket maar ze waren er helaas nog niet klaar voor, nog te groen. Weet iemand hoe die roze bloemetjes heten?
1 mocht blijven daar hebben we het hele weekend van kunnen genieten, onderin een klein bloemetje van de hortensia die dit jaar eindelijk ook weer eens bloeit.



Dan nog een foto met wat we zoal in de tuin hebben staan, alleen vaste planten, de meesten gekregen, gestekt of cadeau gekregen. De roos stond hier al toen we hier kwamen wonen, staat tussen de rozenbottels.
Lelie, eendags bloem, roos, hosta, de gele ken ik ook niet van naam, hosta, hotensia, pie? ik ben de naam even kwijt en gele lelies met vrouwenmantel.


8 opmerkingen:

Anoniem zei

moi, de rose lijkt mij een Veronica, kan inderdaad soms dwerg of reuzengroei vertonen en de gele lijkt mij een van de vele Hertshooi planten. Op dit moment bloeien bij mij de Hortensia's, allemaal kamerplant geweest en na de bloei in de tuin gepoot. Het kan soms lonen om zaterdagsmiddags een plant afgeprijsd te kopen en gewoon alvast voor de tuin te bestemmen, na een weekje in de kamer. Je hebt dan een heel goedkope tuinplant en je wet hoe hij bloeit. Ik snoei ze echt hard terug en heb bossen bloemen ieder jaar. MAL

Sandra zei

Wat jammer van die planten.
Maar je hebt toch nog veel moois in de tuin. Vooral die gele.

Groetjes

Sandra

TIO zei

geen idee hoe ze heten, ze zien er wel heel mooi uit!

Liesbeth zei

Hoe ze noemen weet ik ook niet maar...ze staan wel prachtig zo in die vaas !
Fijne week...

zeeuws knoopje zei

Hoi is die rose geen scharnierplant?
Heb ik ook ooit eens gehad in de tuin. En inderdaad van de lengte van planten kun je nooit op aan. Tussen het ene of andere jaar zit soms in onze tuin een groot verschil.

Jo en joh zei

Zeeuws knoopje: Dat is hem ik heb even gegoogled. De roos in de vaas niet de rood/roze in de collage. Ik mag graag weten wat er in mijn tuin bloeit.

Anoniem zei

Toch nog wat gevonden in de kringloop, voor nog geen 5 euro 3 shirts in mijn maat (en een Appie tas vol goede maar op uitgekeken kleren ingeleverd, dus de kast is minder vol). En voor 1.50 een soort trapding, waar je op je crapaud zittend soort mee kan fietsen, lijkt me wel wat: fietsen, breien en TV kijken of CD luisteren kan tegelijk. MA (Ik heb echt alles al, dan wordt kringlopen minder leuk, vandaag dus wel leuk).

Jo en joh zei

Anoniem: Toch handig zo'n fiets geval, ik ken ze wel. T'shirts zijn ook nooit weg.