Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

donderdag 15 augustus 2013

Opschonen en ...planten.

Tijdens het opschonen van de harde schijf kwam ik nog wat
nuttige dingetjes tegen die niet erg veel zoden aan de dijk zetten.

Allereerst nog 2 regencapes, 1 was 20 eurocent
en de andere zat in een grote tas met allerlei dingen
die Joh kocht voor 50 eurocent een tijd terug al.

Dan zag ik nog de foto van allerlei stekkers,
lekker vies maar ze zijn wel te reinigen. Aan alle elek


tra zit tegenwoordig
vaste stekkers en als er af en toe 1 stuk is
kan je nergens meer een stekker bezetten.
Een paar eurocent aan kosten en altijd handig.

Dan vond ik voor 25 eurocent nog een net
voor over de bessen of aardbeien.


Vorige winter nam ik een vetplantje mee van La Palma,
in de hoop dat hij het zou overleven.
Dat is gelukt maar het werd wel wat een uitgegroeid geval.



Daar staan ze meters hoog.


Ik besloot er 1 af te knippen in de hoop dat hij opnieuw
zou beginnen en de andere staat er ook nog steeds maar ziet er niet uit.
De nieuwe is inmiddels weer begonnen.

Dan geeft mijn agave weer kadootjes.
Als ik ze verpot zet ik meteen weer een nieuw plantje aan voor een kadootje.



Moeten ze eerst wel een beetje groeien natuurlijk.

4 opmerkingen:

Vlierbloesem zei

Jij bent echt een expert in dingen vinden in de kringloop of rommelmarkt. Gisteren hier voor 3 euro een theepot, een hele pak kaarten 25 ongeveer voor 50 cent, een masker voor zoontje autotjes van die dinkey toys en 2 tupperware potten. Wij hadden laatst er wel over thuis dat kringlopen wel duurder wordt. Vind jij dat ook?

Jo en joh zei

Vlierbloesem. Ja dat komt omdat er meer vraag is. De r.ommelmarkt blijft het goedkoopst. Daar kun je ook nog afdingen. Jij bent ook goed geslaagd zo te lezen.

ineke zei

wat leuk dat je agave steeds jongt!!!
ik heb zo mijn hele familie voorzien van roodwit gestreepte amaryllissen.
ik behandelde ze juist zoals het NIET moet.. en ieder jaar bloeide ze en jongden ze!!!

TIO zei

Ik heb ook veel zoeen vetplanten, inderdaad gewoon afknippen en weer opnieuw in de grond steken, werkt altijd goed hier, ook bij mijn ouders is dat het geval.