Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 2 augustus 2013

Truitje en hekje en..

Deze week toen ik op bed zou gaan schrok ik me een hoedje.
Ik kwam op de bovenverdieping en dacht hier staat iets in brand,
maar vreemd dat de brand melder het niet doet.
Er was tenslotte net een nieuwe batterij in geplaatst.
Op mijn speurtocht kwam ik in de hobbykamer
waar ik s'middags nog even achter de naaimachine had gezeten.
De stekker van de naaimachine zit in een verdeelstekker
waar ook de lockmachine, de loupelamp en het kastje
van de elektrische breislede in zat.
Ik had helemaal vergeten de verdeelstekker weer uit te zetten
en kennelijk was het kastje van de breislede zo heet geworden
dat het een hele brandlucht over de gehele boven verdieping gaf.
(Het was die dag ook erg warm.)
Ik lag niet erg lekker in bed maar Joh zat nog beneden
in de kamer en zou een oogje in het zeil houden voor hij op bed ging.
Ik dacht nu zal dat ding wel verbrand zijn.
De volgende dag de proef op de som genomen
maar gelukkig hij deed het nog. Maar snel het boordje gebreid.


Ik had de panden van het truitje al klaar maar moest het boordje
langs de hals nog breien en daar hikte ik best wat tegenaan.
Gelukkig viel het achteraf best mee
en inmiddels heb ik het zover dat er nog knopen
langs het splitje achter moeten. Het kan nog even in de kast blijven met dit weer.

Joh maakte met die hitte nog een hekje van afval hout
en zette nieuwe palen (gratis afgehaald) langs de zijkant
en achter ons huis ter afscheiding van de wei en onze tuin. Het gaas moet er ook nodig voor maar het is gewoon te warm. De boer hiernaast deed deze week de hokkelingen in het land. Het ging aardig deze keer maar vorige keer vlogen er dol driest een stuk of 6 zo door de draad de sloot in, nu was er ook weer 1 die de sloot door ging en door de schrikdraad ging. Gelukkig niet aan onze kant want hij kan nu er geen gaas is zo bij mij voor de ramen staan. Nou ben ik wel wat gewend.
Het hekje heeft hij gemaakt zodat hij er met de maaimachine


door kan om langs het hek te maaien in de wei,
zo dat het gras niet in het hek groeit.
Aan de voorkant heeft hij dat ook gedaan en dan blijft het veel netter.

Het leek erop dat ze bij de J.umbo de zaakjes goed voor elkaar hadden maar niets is minder waar. Toen we bij de kassa erg lang moesten wachten keek Joh nog in het schap bij de kassa en daar was het bingo. Balisto musli reepjes van 2012 zelfs nog en een mars over datum. Totaal 1,47. Er lagen nog veel meer over datum.


3 opmerkingen:

TIO zei

Gelukkig dat het enkel maar een brandgeur was en niets echt in brand...!!
Jullie kunnen weer wat snoepen :-)
En met momenten ben ik al bekomen ja... ik rijd weer verder met de auto hoor, maar als er fietsen in de buurt komen is het even in mijn hoofd 'rustig....' :-)

zeeuws knoopje zei

dat is schrikken zeg... Mooie trui. Knap hoor dat je dat zelf breit!

ineke zei

wat een geluk dat het nog niet echt doorgebrand was!!!
jazeker.. die trui mag nog even weg hoor!!
enne.. mijn benen zijn gelukkig weer normaal.. wel wat dik met deze hitte, maar niet meer zo abnormaal dik.