Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 11 oktober 2013

Borduren en gratis.

Met dit borduurwerkje was ik al een paar maanden geleden begonnen


en heb nu de draad weer op gepakt.
Toen ik eraan begon zag ik dat ik niet alle kleuren had.
Helaas dacht ik, dat zien we dan wel als ik aan die kleuren toe ben.
Ik bewaar wel van iedere kleur een draadje en het nummer en plak het in een oude agenda zodat ik vaak het garen waar het nummer af is terug kan vinden in mijn boekje.
Helaas had ik deze keer geen resultaat, ook niet iets wat in de buurt kwam.
Dan eens googlen op internet en daar vond ik de stalenkaart van d.m.c. (De echte borduurster weten dat natuurlijk allang.)
Heel handig, eerst een een kleur opgezocht die ik wel had en die kwam goed overeen dus toen eens het kleurnummer opgezocht die ik nodig had en zo vond ik een passende kleur.
Ik heb veel garen dus waarom nog meer kopen.
En het wordt mooi. Als het klaar is zal ik het eens tonen. Inmiddels ben ik al verder dan op de foto.
Het wordt voor iemands anders, ik moet er nog een lijstje bij zoeken maar heb nog geen idee welke kleur. Heeft iemand van jullie een idee.
Het stramien waar ik op borduur komt nog uit de blije doos, en voor wie niet meer weet wat de blije doos was? Deze doos kreeg ik over de post toegestuurd van een mevrouw die aan het opruimen was en zoveel spullen teveel had dat ze dacht dat ik er nog wel wat mee kon. Er zat ook heel veel borduur garen in.

J.umbo liet ook weer een steekje vallen. Dus gratis roggebrood 3,69.


Dan was deze nog gratis tot eind december als ik me niet vergis. 2,80.


2 opmerkingen:

TIO zei

Al mooi gedaan!
Dat zal extra goed smaken :-)

zeeuws knoopje zei

Mooi borduurwerk. Ben benieuwd naar het eindresultaat.