Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

donderdag 17 oktober 2013

Iets weg te geven en preitaart.


Vandaag is dit al weer mijn 100e logje dus heb ik naar iets gezocht om weg te geven.
2 boekjes geef ik weg omdat ik ze dubbel heb + nog een aardigheidje. Iedereen mag mee doen.
Je mag het op je blog voort zeggen, het is niet verplicht. Met een berichtje kun je aangeven of je mee wilt doen tot 23 oktober.




Dan dit weekend voor het eerst een preitaartje (glutenvrij) gemaakt. en ik kan me niet begrijpen waarom het nu pas is want wat is dat lekker. Het deeg is doordat er geen gluten in zitten vrij brokkelig maar dan volgende keer maar wat fiberhusk toevoegen. Fiberhusk is net behangplaksel.


Ik kook volgens Joh altijd op de automatische piloot maar zelf denk ik dat het me teveel werk leek, maar het was zo gepiept. we hebben veel prei in de tuin een 6 meter lange rij, dus die gaat er zeker weer komen.
sorry voor de slechte foto.


Ik hoop dat het recept te lezen is voor de liefhebber. Ik deelde het door 2. Het is een recept voor 6 personen en komt uit een oude libelle.











5 opmerkingen:

JoJo zei

Proficiat met je 100ste bericht. Ik wil heel graag meedoen voor het boekje over haken. Altijd leuk een nieuw (voor mij) boekje over haken.
Groetjes Jolanda

zeeuws knoopje zei

Gefeliciteerd met je jubileum ;)!

TIO zei

Op foto ziet het er toch lekker uit hoor.

Anoniem zei

Moi, ik kom heel vaak glutenvrije recepten in het Engels tegen, denk ik altijd even aan jou. Ik zal je de blogs met de meeste recepten doorgeven. Als je dit lekker vindt, kun je ook Elzasser uientaart maken, ligt niet zo zwaar op de maag, omdat daar, anders dan in een quiche, geen eieren in de vulling gaan en zure room i.p.v. gewone room. De combi room-eieren verdraag ik dan weer niet, zal wel met de gal te maken hebben. recept ook als Zwiebel Flammenkuche op Duitse gogel te vinden. MA

Elizabeth zei

100 berichten alweer... en lekker lijkt me die preitaart. niet eens uit een pakje..Laatst zocht ik zo'n recept en kon het niet vinden.
bedankt dus.