Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 14 oktober 2013

Kleding wissel en...

Eindelijk kwam het er van de kleding wissel. Door alle drukte kwam ik er nog niet aan toe.
Het valt me op dat de meesten de kleding meteen weg doen die ze niet meer willen. Zelf bewaar ik ze nog een heel jaar om te kijken of ik er nog wat mee kan, pannenlappen of voor andere doeleinden.
Ik kwam daarbij ook de jurk tegen die ik vorig jaar voor 2,50 euro kocht bij het leger des heils. (zie bericht december 2012.
Ik kreeg veel lof over de jurk omdat hij me goed stond. Er kleefde 1 nadeel aan, door mijn holle rug bleef hij steeds boven mijn achterste hangen, heb geprobeerd het op te lossen met een onderjurk maar het probleem bleef.

Ik had geen zin om steeds aan die jurk te sjorren dus besloot ik hem af te knippen en heb ik er een leuke tuniek van gemaakt. Nu zal ik zeker vaker aan trekken.

Zo had ik ook een leuke blouse gekocht maar de kraag irriteerde me mateloos. Ik ben maar klein en heb daardoor ook een kort nekkie dus zijn de meeste kragen veel te groot.
Ik dacht ik vouw hem 1,5 cm om en naai hem vast en nu is het helemaal wat ik wil en draag ik hem met veel meer plezier.

Terwijl ik gisteren even in de hobbykamer op de hometrainer zat zag ik het restant van de jurk nog hangen en begon te fantaseren wat ik er nog allemaal mee kon maken.
Een sjaal, of dubbel gevouwen is het geschikt voor oorwarmers, of een leuke ketting zoals er net 1 voorbij kwam bij Alles van Ellis. Ik ga er eens over nadenken.



6 opmerkingen:

TIO zei

Dat heb je leuk gedaan en zo is het goed opgelost en kan je het nog dragen, idd.

Heksenbezem zei

Jij ziet echt mogelijkheden waar een ander niet zo snel aan zou denken. goed hoor.

Elizabeth zei

jij bent dus ook al weer bezig met kleding...en je vindt goede oplossingen. Ik zal mijn kast eens uitmesten, maar het meeste houd ik, omdat ik denk dat het me nog van pas gaat komen vroeg of laat. Zoals jij dat doet; herstellen en vernaaien, dat doe ik ook wel.
Heb nog één en ander liggen.
Ja, die kettingen zijn leuk he?
Groeten.

Jolanda zei

Goede oplossing.
Zo'n kettingsjaal zou ook leuk zijn (ik zag 'm ook bij Elizabeth)!

Vlierbloesem zei

Wat ben jij ontzettend creatief! Ik vind het zo ontzettend knap wat jij allemaal verzint echt complimenten!

ineke zei

tuniekje is leuk!! en ik ben erg benieuwd wat je met de rest van de jurk gaat doen!!!