Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 28 oktober 2013

Ra,ra,ra wat is dit en kastanje's en..

Vorige week kwam ik op de r.ommelmarkt een klein spannend doosje tegen. Het zag er oud uit door de postzegel die er op zat. Die is van 1949 ongeveer.


Snel even gekeken wat er in zat. Er zat gelukkig een handleiding in maar ik had nog niet door wat het nou precies was.

Deze speld zat er ook in.
 Ik kocht het met  een meter knoopsgat elastiek voor 1 euro. Het is groot deels gemaakt van blik met rood en geel koper. De spijltjes kun je heen en weer bewegen. Er was een blokje hout bij.
Ik ben benieuwd of iemand van jullie het eerder heeft gezien. Ik ben er inmiddels achter wat het is en ga het zeker gebruiken.









Dan vond ik nog dit lieve stofje (halve meter) met zwart elastiek en 2 prymen om gaatjes te maken in stof voor 1 euro.



Onze kastanje boom was een plaatje zo mooi en heel veel bolsters hingen er in ik dacht dat beloofd wat, lekkere kastanjemeel om brood mee te bakken.Toen het 2 weken geleden hard waaide vielen er heel veel uit (2 kruiwagens vol) de sterksten bleven hangen en die waren goed. Dus het mysterie van de platte holle kastanjes is opgelost. Wij dachten er moet nog een boom bij voor de bevruchting.



          Hol en plat                                                vol en rond               
 J.umbo was ook weer in gebreke, het leverde 8 broodjes op gratis (2,29) en van onze groenteboer kregen we gratis een mooie bloemkool bij besteding van 5 euro.



Ik stoom ze altijd in een aardappelmandje. We kunnen er 2 keer van eten.

3 opmerkingen:

TIO zei

Daar kunnen jullie goed van smullen dan!!

Vlierbloesem zei

Wow ik weet echt niet wat het is. Zo kwam ik er in mijn opruimwoede achter dat ik waarschijnlijk een wonderpan heb.... Echt raar dat ik dat nooit eerder heb ontdekt.

ineke zei

ehh raden wat het is...
minibreimachientje.. of uhhh...een afspeelding voor bladmuziek met gaatjes..
nee ik geef het op.. ben erg benieuwd wat het wel is!!
en heerlijkkkkkkkkkkkkkkkk tamme kastanjes!!! ik ga er ook op zoek naar deze week.. bij de turkse super!!