Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 7 oktober 2013

Terug en soep..

Zo daar ben ik weer terug.
Duurde wel een poos maar het was ook een hele klus.
Thuis bleef nog het e.e.a stilliggen dus ja..
En ik was ook zo moe van al dat sjouwen, trapje op trapje af.

s'Avonds keek ik nog wat bladen door en volgde hier en daar wat blogs.
 In die bladen vond ik een heerlijk soeprecept en die heb ik dit weekend eens geprobeerd.


Koninginnensoep. Nooit geweten wat er in zat.  Het komt uit een oude libelle. Ik halveerde de inhoud voor 2 personen. Het was lekker romig en mag blijven, en het is g.lutenvrij.
Hier het recept: Wel even op de foto klikken.


Ook paste ik mijn blog weer wat aan en haalde de foto van schoon weg.
Vandaag zag ik tot groot verdriet al weer allerlei troep liggen in de straat op mijn dagelijks wandeling.
Helaas, voor mij een ander tot dat het weer begint te kriebelen.
Nog even wat ik allemaal  tegen kwam in de straat en opruimde.

Stukje nylon touw.
Veel blikjes.
Snoeppapiertjes van plastic.
haar elastiekjes.
landbouw plastic.
plastic drinkflessen.
oud ijzer.
zakdoeken van stof en papier.
drink pakjes.
Werkhandschoen.
wikkels van mars of andere.
plastic zakjes.
plastic van een achterlicht.
Fietsbel.
Hout blokken.
flessen met en zonder statiegeld.
stukjes rioolbuis.
bierdoppen.
munten.

6 opmerkingen:

Vlierbloesem zei

JE bent er weer! Hoi Johanna! Was dus wel ene hele klus, maar je hebt het er maar voor over gehad. Ben je nog wel te kringlopen geweest?

Jo en joh zei

Af en toe ben ik er wel geweest maar niks gevonden. Ik doe echt niet mee met een hele maand niks kopen, ha, ha.

zeeuws knoopje zei

Leuk dat je er weer bent!Je blog mooi aangepast, lekker herfstig!

ineke zei

welkom terug!!!
je soepje lijkt me heerlijk!
ga ik ook eens proberen als voorafje.

Judith zei

jippie je bent er weer!!!!!

TIO zei

Ik heb dit logje van je gemist... maar moest mij ook weer even aanmelden bij je volgers... raar, maar ben zelf niet zo veel meer aan het bloggen voor de moment.
De soep ziet er heerlijk uit!!
Enne... ja, er is een datum bekend, binnen een paar weken is het zover, maar ik ga het niet meteen op mijn blog vermelden, als geef ik soms eens iets prijs, zoals het 'gekrompen' van onlangs (was medissch onderzoek).
Als het niet lukt zal ik het wel een paar dagen nadat ik de uitlsag heb al melden, als ik de uitslag ontvangen heb ik die is positief wil ik eerst graag mijn familie op de hoogte brengen, mijn ouders zijn al op de hoogte maar mijn schoonfamilie nog niet... en daarna zal ik het op mijn blog pas zetten. Dus nog een aantal weken geduld hebben :-) ik ben zelf serieus aant aftellen, precies een kind dat wacht op de sint of kerst :-)