Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

dinsdag 26 november 2013

Allemaal weldaden en..

Mijn vriendin was hier afgelopen woensdag en het was gezellig. Wat is een middag dan snel om.
Van haar kreeg ik een prachtige orchidee en een blad.
Ik kende het blad niet. Altijd leuk om cadeau te krijgen.











Dan ging ik deze week alleen te boodschappen want Joh had de griep. Nota bene net een griepprik
gehad alleen die is niet voor alle varianten. Koorts, hoofdpijn, hoesten.
Dus ging ik bij de J.umbo op zoek naar over de datum producten.
Ze hadden de zaakjes goed voor elkaar en ik zag dat het schap met de flesjes cranberrysap en andere dure dingen weer helemaal weg was. Veel te duur voor de gewone man.
Wel viel ik met de neus in de boter.


In een verloren hoekje stond een mand met afgeprijsde artikelen daar vond ik 2 pakken g.lutenvrij witmeel 4,97 euro per pak afgeprijsd op 1 euro per pak omdat ze uit het assortiment zijn gehaald.
Dan vond ik ook nog 2 pakken f.iberhusk 6,49 per stuk ook afgeprijsd voor 1 euro per stuk.
Wel gemeld dat ik het jammer vond dat ze de f.iberhusk er uit gooien omdat er veel mee gebakken wordt door c.oeliaken.
Er was iets anders voor in de plek gekomen verzekerden de dame's me, ik stond al achter de kassa
dus volgende keer eens kijken.
Allebei de producten zijn nog lange tijd
houdbaar gelukkig. Meer dan 18 euro verdiend.

Dan gingen we zaterdag naar de jaarlijkse g.lutenvrije markt.
Daar van alles geproefd en bekeken.
Wel kocht ik meteen 2 potten bouillon


die ik vorig jaar ook had gekocht en erg lekker was. De kruiden en crackers kocht ik later.

Daarna besloten wat ik wou kopen, want er was zoveel, 4 pakken meel om te testen van merken die ik nog niet geproefd heb.

Dan kreeg ik van Schar weer een tasje met inhoud,
dit keer was het speculaas, penne en een balpen.
Joh kreeg ook weer 1 die was inmiddels weer aardig hersteld op het hoesten na, dat doet hij nog steeds.


De tomatensoep was ook erg lekker en niet duur 50 eurocent per blik.
Een tree van 12 blikken gekocht voor als je eens lui(lees ziek bent)of op vakantie. (geen foto)
2 plakjes brood kreeg ik aangeboden dus dat was mijn ontbijt
zondagmorgen.

Toen ik een pak meel wou afrekenen waren
we het niet helemaal eens over de prijs dus even navraag gedaan
het klopte wel maar ik had havermix i.p.v havermeel en mix is natuurlijk duurder.
Ik liet het maar zo omdat het erg druk was voor de kassa.
Terwijl ik afrekende kreeg ik er van de dame een zakje met pepernoten en snoep gratis bij,
maar ze twijfelde zelf ook over de prijs en toen kwam de baas erbij net met een nieuwe doos
pepernoten en snoep en die zei hetzelfde, kreeg ik van hem ook nog zo'n zakje.
veel later kocht ik nog iets en dan krijgt u het laatste zakje pepernoten, dat was dus nummer 3.


Nog 1 keer een ronde gedaan en toen kregen we beide nog een tasje met inhoud van Schar.
Ook kregen we wat reepjes en opschrijfboekjes met magneetjes. Altijd handig.
En wat was het heerlijk heen en weer rijden met dat mooie zonnige weer.


Hoe ziet mijn sok er nu uit. Hij was te klein en veel te strak. Inmiddels ben ik al weer aan de hiel toe.

3 opmerkingen:

Vlierbloesem zei

Jij bent altijd zo scherp hé vind ik echt knap! Alhoewel ik me daar bij die glutenvrije producten ook wel iets bij voor kan stellen. Die zijn echt duur. Je had in ieder geval weer een paar mooie aanbiedingen te pakken. Vind jij dat de prijzen voor levensmiddelen dit jaar ook omhoog zijn gegaan?

Jo en joh zei

Ja dat vind ik wel. Glutenvrij is zeker duur maar daar krijg ik wel een vergoeding voor nog. Maar als je veel zelf maakt valt het nog best mee, helemaal met deze meevallers.
Op de glutenvrije markt was een pak f.iberhusk 5 euro dus 1,49 goedkoper. Dan had ik het daar gekocht.

ineke zei

je bofte weer met de afgeprijsde artikelen en je hebt genoeg te snoepen met de pepernoten!! hahaha eet smakelijk!