Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

dinsdag 5 november 2013

boekweit grutten , afronden en r.ommelmarkt.

Vorige week zag ik een nieuw merk g.lutenvrij  (f.rom free) bij de J.umbo en daar stond ook boekweitmeel en boekweit grutten bij. Heerlijk dus nam ik 2 pak mee.
Ik hou wel van wat zware kost en maakte s'avonds meteen boekweit grutten. Kan me niet herinneren dat ik het ooit heb gegeten.

Best lekker met wat honing en musli. Je hoeft de heel avond niks meer want het verzadigd goed. Geen e-nummers of kleurstoffen.
J.umbo was wel weer in gebreke wat betreft over tijd datum's.


Dezelfde broodjes lagen er nog dus weer 8 broodjes gratis.( Foto is nog van de vorige keer.)
Dan nog 2 droge worsten. Ik ben binnenkort jarig dus kan ik gratis uitdelen. Totaal 8 euro verdient.


Nogmaals een grote bloemkool gratis bij de groenten boer. Wat nou armoede.


Dan nog de sokken afgerond en 1 borduurwerkje. Inmiddels een nieuw borduurwerkje begonnen.





Ook vond ik op de r.ommelmarkt nog een mooi badpak met beugels en een b.h. (de laatste ligt nog bij de was.) Kosten 50 eurocent.



6 opmerkingen:

TIO zei

Daar kunnen jullie wel weer even mee verder en mooi borduurwerkje!

Anoniem zei

Boekweitgrutten met boter en stroop, daar kan geen couscous tegenop ;-) Siepelstip of hachee, de jeugd kijkt er op neer maar (vr)eet zich te barsten in goulash. Geen stoofpeertjes maar gestoomde pompoen. Gebakken ui is uit de mode als groente, maar verder komt ie overal in. Een badpak voor 50 cent? Wat een koopje, hou jij nog bij wat je bespaart, ik niet meer. Nou ja, 60 special kaarsen voor 10 cent per stuk uit de kringloop die normaal al meer dan een euro kosten, dat noteren mijn gedachten wel. Zag een Singer trapnaaimachine, de Phoenix genoemd naar de beschildering met dure plakplaatjes, voor 12,50. Kijk je op m arktplaats e.d. dan schrik je je te pletter van de prijzen, vooral in Engeland en Amerika. Twee voetjes en drie spoeltjes waren er nog bij, maar wat een sta in de weg. Mijn Singer 99 heb ik op de koffer van de elektrische geparkeerd. Zeg, die Jumbo heeft het mooi voor elkaar. In plaats van 1 personeelslid aan het werk te zetten met het opzoeken van aan en over de datum artikelen wachten ze tot jullie langskomen, een paar worsten en broodjes weggeven is veel goedkoper. Grapje hoor, de olifant hier heeft blijkbaar beter oplettend personeel.MA

Jo en joh zei

Anoniem: ik hou wel bij wat ik gratis meeneem bij de J.umbo. Dat is inmiddels meer dan 50 euro. Alles wat ik van de r.ommelmarkt of van de k.ringloop haal maak ik een foto van met de prijs en sla het op zodat ik kan zien hoe lang ik er mee doe en wat ik er toen voor betaald heb.

Judith zei

nooit gegeten grutten...lekker hoor droge worst...mooi bADpak

ineke zei

heerlijk boekweitgrutten !!!
en boekweit is altijd glutenvrij, want het is geen tarwe !!
ik kook het wel eens heel dik met een mengsel van water en melk en wat zout..
laat dit afkoelen en snij het in plakken en bak die plakken in de koekenpan in wat roomboter..dan een lepel honing er op, of een lepel jam..mmmmmm dan heb je ook een soort van boterham.. nog warm ook!!
ik wilde dat er hier een jumbo zat ahahah jullie halen leuke dingen weg steeds!
en alvast gefeliciteerd met je verjaardag.
je handwerkjes zien er leuk uit en je nieuwe badpak ook!

Jo en joh zei

Ineke: dat ken ik wel van griesmeel, bakken en dan met bessensap er over.
Maar griesmeel wordt van tarwe gemaakt dus uit den boze voor coeliaken.