Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

donderdag 7 november 2013

O. nee! en.

Joh kocht op de vorige r.ommelmarkt een ligstoel van hetzelfde merk waar we ligstoelen van hebben die geweldig lekker zitten.
Ik dacht o nee, want we hebben 4 ligstoelen wat moeten we nu dan in vrede's naam nog met een ligbed van 50 eurocent.
Niemand wou de ligstoel en toen dacht ik voor die prijs neem ik hem mee voor het elastiek wat er in zit. Ja daar had ik nog niet aan gedacht.


Onze ligstoelen (de eersten die we zelf duur kochten 18 jaar geleden was 1 van de elastieken deze zomer van gebroken, die kan je wel nog kopen maar dan ben je per set voor 1 stoel 10 euro kwijt. Toen losten we het op door het onderste gedeelte van het elastiek de er uit te halen en te wisselen met het bovenste deel wat veel meer te lijden heeft. En er zit een knoop in nu.

Nu hebben we dus 4 elastieken voor 50 eurocent en het dekje uit de stoel is nog wel eens handig bij verhuizen of als Joh eens onder de auto iets wil repareren.

Deze week als kadootje voor mijn zus toe-up sokken opgezet. Ik heb nog even tijd want ze is pas in juli jarig. Met de rondbreinaald brei ik lang niet zo snel dan met 4 naalden en er zit een lastig kabeltje in. Ik heb ze al eens eerder gebreid maar het blijft een lastig patroon.


Ook nog naar de tandarts geweest en gevraagd of een monddouche nou wel zo goed is voor het gebit. Wat ze zei was het volgende: als ondersteuning is er niks mis mee maar je moet nog wel ragen en met de tandenstoker erbij langs.( De monddouche kocht ik in het begin van dit jaar). Zelf ben ik er vol lof over, na het poetsen komt er nog van alles tussen de tanden en kiezen weg. Met mijn gebit was niks aan de hand, zag er goed uit.


 Nog listerine en tandpasta meegenomen gratis.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Stukje tafelzeil (scoren) en met ligkussen mee in de auto, kun je zelfs je thermos koffie aanspreken bij een niet helemaal frisse parkeerplaats picknickset. Zet die sok gewoon lekker op sokkennaalden. De grootste klacht van ervaren breisters met kabelnaalden is het vinden van een merk met een perfecte overgang tussen naald en kabel en dat schijnt per soort wol/garen en patroon nogal te variƫren. Die van de actiewinkels hebben meestal geen fijne overgang, een beetje lomp zijn ze vaak. Ik heb eindelijk mijn brei, rondbrei en haaknaaden uitgezocht en alleen wat echt lekker werkt gehouden. De rest is de deur uit. Onderzoek alle dingen en behoud de goede. MA

Jo en joh zei

Helemaal waar van die sokkennaalden, maar het is typisch als ik met wol brei krijg ik bij de overgang van de ene naar de andere naald altijd een gootje en dat kan ik met die rondbreinaald voor komen.

TIO zei

Dat komt weer goed van pas dus! Fijn dat de tandarts in orde was! Morgen moet ik met onze 3 kinderen op halfjaarlijkse controle naar de tandarts