Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

dinsdag 12 november 2013

Vlaai, sok en..

Deze week geprobeerd om een vlaai te maken g.luten vrij. De smaak was heel goed maar het deeg was zo stevig dat je de tanden er op kon breken. Ik dacht misschien is het morgen wat zachter geworden maar dat viel tegen. Brood uit het vuistje dan maar.
       
                                                                                                                                                                    Niet om te presenteren helaas. Het deeg was ook erg plakkerig, je kreeg het bijna niet van het folie meer tijdens het uitrollen. Het ziet er daarom ook wat slordig uit. Deze komt er niet weer mits ik een andere bodem vind.

De sok vordert gestaag. Inmiddels ben ik aan de spie toe.


Dan nog weer gratis worst (4,99 euro) van de J.umbo. En wie nou denkt dat daar geen personeel rondloopt voor controle heeft het helemaal mis. Iedereen heeft zijn eigen afdeling daar.



Dan kon je nog gratis alcohol bier proeven wel de bon meenemen en opsturen.


En van de groenteboer bij besteding van 5 euro gratis druiven.

8 opmerkingen:

TIO zei

hopelijk vind je snel een vervanger voor de bodem dan.
Die sok ziet er al heel goed uit, en dat is weer goed gescoord seg... ja, ge zou denken als dat zo vaak voorvalt dat ze extra gaan op letten, maar zo te lezen hier toch niet.

Vlierbloesem zei

De jumbo is hier best ver dus wij gaan daar meestal niet naar toe.
Maar krijg je het dan gratis als zij het verkeerd aanslaan op de kassa ofzo?

Heksenbezem zei

Is alles wat je gratis kreeg over de datum en laten ze dat dan zo?

Jo en joh zei

Als je bij de J.umbo iets vind dat over de datum is, neem je een verpakking erbij die wel een goeie datum heeft en die krijg je dan gratis mee. Dat geld ook voor produkten van morgen maar daar doen ze soms zo moeilijk over dus hebben we dat maar laten varen. Het staat in de 7 regels van hun.

ineke zei

wat jammer dat je vlaai mislukte.. wat heb je gebruikt bij de bodem?? had een ei erdoor het deeg niet luchtiger kunnen maken ?? of wat bakpoeder??
of misschien een mengsel van havermout en rijstmeel??
ahhaah ik opper maar wat.. maar wie weet brengt het je op ideeen!
sok wordt mooi met die kabel!

Jo en joh zei

Het was glutenvrij wit meel van Schar. Geen idee wat ik er aan moet veranderen, gewoon een ander recept proberen denk ik.

zeeuws knoopje zei

Dank je wel voor je bodem recept! Ga ik eens proberen.
Zoals ik las heb jij ook bodemproblemen.....

Jo en joh zei

Zeeuws Knoopje: Ja ik had ook problemen met de bodem maar ga het morgen eens met zelfrijzend bakmeel proberen. Net zo iets als bij een appeltaart.