Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

woensdag 25 december 2013

Deze staat bij ons op tafel.

Terwijl Joh de kip in onze grill van 3 euro steekt (gekocht op een r.ommelmarkt) maak ik snel even deze foto van ons kerststukje. Wat koste het, alleen een beetje inspanning. De kaarsen had ik al eens op verjaardag gekregen evenzo de rozenring die om een kaars past maar nu in mijn kerst stukje zit, 2 kerstballen van de vliering er op de kop in en een paar takjes hulst en groen uit de tuin en een pot van de k.ringloop, oasis van de r.ommelmarkt en zo ging ik aan de slag.
Van boven zie je niet zoveel van het breiwerk wat er onder zit maar van op zij wel.  O, ja wat IJslands mos had ik nog, vorig jaar met vriendin gekocht.


Fijne kerstdag morgen.

2 opmerkingen:

Marion zei

Prachtig kerststukje heb je gemaakt en een goed idee dat rozenkransje.

Fijne kerstdagen!

Anoniem zei

Gezien in een kringloop (Drachten) en schaamteloos nageaapt: twee Friese kinderschaatsen,hak- en aan elkaar verbonden, oud bakje, bewaarde oasisstekers met plakspul erin, kneedbaar plakspul eronder en van thuja en hulsttakjes, een kringloopkaars (10 cent) en bewaard kerststukjesspul met eigen fantasie een stukje gemaakt. Het staat leuk en is weer eens wat anders, mijn man is zgn. ijsmeester op onze ijsbaan. Meestal hangen die schaatsen aan de schutting in de winterperiode. De traditionele 'snel klaar, verdienen maar" stukjes bij de supermarkt waren vanaf 5 euro en zo fantasieloos dat ik ze de moeite van het aanschaffen niet waard vond. Het schaatsstuk overleeft het oude jaar wel met verve. Een goede jaarwisseling gewenst, MA