Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 2 december 2013

Hebben jullie de griep al gehad?
Hier gaat hij al een paar weken rond.
Zelfs ik moest er aan geloven.
Inmiddels begin ik weer wat op te knappen.

Deze week nog eens een paar goedkope gerechten gemaakt.
Heerlijk stimpstamp. Bij de groenteboer lagen


mooie kleine kropjes andijvie prijs 16 eurocent.
Aardappelen koken en stampen met een klein beetje melk of boter en een beetje nootmuskaat. , andijvie fijn snijden en er door roeren, nog even verwarmen en klaar is het. Lekker met uitgebakken spekjes.






Verder aten we nog wortelen uit de tuin en doperwten uit de diepvries en verse peterselie die nog volop in de tuin staat. Kosten bijna nul, wat arbeid.


O,ja de spruitjes niet vergeten met tamme kastanje's. 40 eurocent voor de spruiten, kastanje's van eigen boom.
Zo had ik ze nog nooit gegeten. Het smaakte goed


alleen gepoft vind ik ze lekkerder van smaak.

Ook aten we nog kapucijners uit de diepvries, Joh met aardappelen en ik at er penne bij.  (Helaas geen foto.)
Dat vond ik nog niet zo slecht. Penne met kaas vond ik veel minder geslaagd.
De penne deed ik steeds een beetje van in de soep maar nu ik er 4 dozen vol heb
leek het me verstandiger om er van te eten voor ze over datum zijn.


Mij zakje zuurkool weeg ik eerst altijd sinds mijn schoonzus vertelde dat het op de groente afdeling minder woog dan bij de kassa. Ik verdeel het dan ook altijd in portie's voor de vriezer.

Verder kreeg ik van iemand nog een bolletje groezelige katoen, of ik er werkdoek van wou breien voor haar.
O,ja maar ik begin altijd van uit het midden en dan blijft het groezelige over dacht ik.
Ik zette op 130 steken en hoop inderdaad dat het binnen de perken blijft dat groezelige.


Anders even wassen toch!
Momenteel heb ik wasmiddel van de J.umbo en zie mijn eigen was steeds goorder worden,
dus moet ze nog wel even geduld hebben want ik maak het eerst maar op.
Dan maar weer snel naar mijn vertrouwde wasmiddel. Dat wast tenminste wit.


Er staat nog steeds een sok op de pennen maar daar zit geen haast achter.

Doordat ik niet fit was ging ik toch maar rustig door wat moet je anders.

Achter de breimachine gezeten en 2 panden gebreid, de foto's waren te donker.

9 opmerkingen:

TIO zei

Wat een lekkere maaltijden en tot nu toe ziet je breiwerkje er heel erg goed uit!

Vlierbloesem zei

Ok hier geen stimp stamp liefhebbers ik stoof de andijvie altijd maar. Hier nog geen griep, ik ben erg aan het opruimen nog steeds. De zolder als die klaar is kan mijn nieuwe wasrek daar zo fantastisch staan.
En ik heb nog twee suprises te maken voor vrijdag druk deze week dus ;-)

zeeuws knoopje zei

Fijn dat je weer opknapt! Hier gelukkig nog geen zieken. Zou ik ook niet kunnen gebruiken, maar ja als het je overkomt dan zul je wel moeten. Fijne dag!

ineke zei

gelukkig kan ik me de tijd niet meer herinneren dat ik ooit griep gehad heb.. zeker weten meer dan 45 jaar geleden.
stimpstamp vind ik ook lekker, maar ik eet geen spek, dus bak ik in een koekepan uien en die stamp ik er ook door.. en eet het met een pittige turkse worst!
andijvie en spruitjes en wortelen kreeg ik gratis deze week, omdat ze er niet zo mooi meer uitzagen.. dus ik bofte geweldig deze week!!!
ik snap niet echt wat mensen met een gebreid werkdoekje moeten doen als je microvezeldoekjes voor bijna niks kan kopen, die beter schoonmaken, en sneller schoon en droog zijn.. maar das mijn mening.. alhoewel je breisel er prachtig uit ziet.. vind het wel een leuk patroontje voor een dun truitje!

Jo en joh zei

Ineke: de katoenen doekjes zijn een natuurprodukt daar houden groene mensen van. Zelf heb ik ook een hekel aan die microvezelsdoekjes omdat ze zo aan je handen blijven haken. Ruwe handen. Ik heb er 2 die ik niet zelf heb gekocht. 1 lag in de weide en de andere zat in de wasmachine die ik kocht bij de kringloop.

Liesbeth zei

Echte heerlijke wintermaaltijden hé !!
En verzorg je maar hoor want het weer is nu ook niet optimaal voor griep en verkoudheidstoestanden...

Liefs,

Liesbeth

Liesbeth zei

In mijn cake zit wat nutella en walnoten,geeft een lekker resultaat!
Groetjes.

Jo en joh zei

Dank je Liesbeth. Lekker.

Elizabeth zei

zieso... weer een menu voor een week voorgeschoteld.. dank je wel. en dat terwijl je letterlijk en figuurlijk in de lappenmand zit...
Die vaatdoekjes zijn leuk, maar of ik het prettig zou vinden? Ik werk wel heel graag met (goede) vezeldoekjes...
Fijne week deze week.