Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

donderdag 12 december 2013

krans, en..

Toen ik zaterdag klaar was met poetsen en bakken ging ik weer achter de breimachine en maakte eerst een proeflapje

om te zien hoe het ook al weer werkte met de ponskaart breien. De trui was toch nog niet droog.
Ik had het al weer snel door en ging aan de slag 200 steken opzetten en 2 keer de lengte van de ponskaart.



Ik had nog wat rood garen over van die trui met een bolletje crème gemêleerd babygaren
en voegde ze samen tot dit product.
Het zag er best aardig uit vond ik. De uiteinde met de naaimachine aan elkaar gestikt en de onderkant bijna helemaal dicht gemaasd. En gevuld met fiberfill of iets wat er op leek en dit is het resultaat.
Voor de kerst de tuin even in om wat takjes van hulst, dennegroen en wat andere dingetjes erin en natuurlijk een kaars.

Nog even een foto gemaakt van de penne met capucijners. Dit recept mag blijven, erg lekker al wil Joh het alleen met aardappelen. Dat mag natuurlijk ook.


Eerst een beetje sambal er in.


Het is heel gemakkelijk te maken. 2 gehaktballen rul bakken, voeg een gesneden ui en wat spekblokjes  toe en een gesneden  paprika. Ik had alleen maar een groene, er kan ook wat prei bij. Kook de kapucijners een paar minuutjes en voeg ze toe.











6 opmerkingen:

TIO zei

Oh, dat heb je prachtig gedaan, en ik kreeg nog niets normaals uit mijn breimachine :-)
ivm je reactie op mijn blog gisteren, zelfs al zou ik met onze auto aan het rijden zijn, en er hing dat plaatje van de brandweer in, dan zouden mensen nog denken dat dat voor mijn man is hoor, ik zie vaak vrouwen hier rondrijden met die plaatjes in de auto en het hun man is die bij de brandweer is :-)

Jo en joh zei

Tio: Gek he dat mannen nog steeds voor gaan bij vrouwen.

ineke zei

wat een prachtige krans is dat geworden!!!
het patroon komt erg mooi uit in dit rood en creme!

Anoniem zei

Prachtig die patroontjes!
Groet,
D.

Birgit zei

Die gestrickten Sachen sehen schön aus ! Und danke für das leckere, schnelle Rezept !
Liebe Grüße,
Deine Birgit

Marion zei

Wat een leuke kransen heb je gebreid.
Groeten,
Marion