Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 9 december 2013

K.ringloop, natuur

Donderdag na de boodschappen  reden we nog even langs de kringloop.
Ik was al weken op zoek naar poppen maar nooit te vinden.
Donderdag was het raak, ik nam meteen 4 mee voor 1,50.
Schoondochter had het over poppenkleertjes, de jongste is een echt poppenmoedertje.
Ik zocht een pop voor de maat en koop voor haar verjaardag een nieuwe en deze hou ik lekker thuis
als ze hier komen.
Mijn eigen pop is helemaal gesloopt door de zoon dus poppen had ik niet. Nu dus wel.


Op zoek naar poppenkleertjes dus.
Ik had van schoonzus al eens een paar boekjes gekregen en daar zag ik wel leuke dingen in.

Terwijl ik zo bezig was dacht ik laat me de kaarsjes even aan steken.
Joh had laatst de garage opgeruimd en liet me een zak zien en zei moet je dit nog bewaren?
Ja leuk, ik was het allang weer vergeten dat het er nog was.
Jaren geleden opgezocht en altijd het idee dat ik er gaatjes in wilde maken en dan een mobile er van maken, het is er nooit van gekomen terwijl ze zo mooi van kleur zijn.


Dit had ik toen ook opgezocht om te gebruiken en voor alle dieren die er in verstrikt kunnen raken.  Ik had het al netjes op een kaartje gedaan.
Het rook helemaal naar vis.



Toen dacht ik het past mooi in mijn grote glazen. Waste alle stukjes schoon en telde ze ook even.
Je wil niet weten hoe vaak ik er voor heb gebukt.
Je mag raden!
Dus mooi over beide vazen verdeeld, waxine lichtje er in en aangestoken.
Ik vond het prachtig met al die kleurtjes mat glas.


Mijn ramen waren aan het eind van de middag ook een plaatje. Puur natuur. Dat mocht van mij tot de kerst blijven zo mooi.


5 opmerkingen:

zeeuws knoopje zei

Wat ziet je blog er fris uit! Mooi. Leuk hoor dat je nu ook weer poppen in huis hebt...

TIO zei

Veel plezier mt de kleertjes hoor! en dat is zeker heel mooi en gezellig zo

ineke zei

ik ben benieuwd naar je poppenkleertjes!!!
ik heb een koffer met speelgoed hier.. van alles zit er in.. van pop tot autootjes tot papier kleurpotloden.. de 7 kleinkinderen vinden het steeds weer leuk om alles er uit te halen en er mee te spelen.. er zit niks duurs in gewoon dingen van hooguit 5 euro bij de zeeman en action vandaan.

Anoniem zei

Goed geslaagd met de poppen en het haar is ook fatsoendelijk (grijns) de mijne van de kringloop laatst zijn, na een grondige was- en wasverzachterbeurt, hee, het is nijlon, geen echt haar) naar een bezigheidstherapiegroep gegaan, die willen ook wel eens kleuter/kinderpoppenkleertjes breien ipv alleen beebieborn. Dat punnikkoord is daar ook een succes, sinds ze weten dat je er met dun bloemendraad erin allerlei figuren van kunt maken, er is een man die van die draadfiguren maakt en nu kleinere heeft gemaakt en nagetekend voor de lengte van het koord, hij steekt en vouwt dan het draad tot een mooi figuur, hij heeft al een paasei en paashaas gepland. Eén mevrouw kan alleen het wieltje van de punnikklos (mechanische) draaien, heel langzaam, maar zo kan zij ook mee doen en alle restjes garen tot naalddikte 3 gaan zo mooi op. Die mensen hebben blijkbaar ook een hekel aan met heel veel kleurtjes breien en dan al die draadjes wegmazen. MAL

Jo en joh zei

Toch een leuke therapie dat punniken. Inmiddels hangen de mijne in de grote vasen met een wilgetak er over heen.