Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 23 december 2013

Geen b.orstkanker, post, kringloop en breien.

Na dat ik donderdag voor de foto ben geweest om te kijken of ik b.orstkanker had kon ik opgelucht adem halen, er was niks veranderd op de foto nu kan ik na 3 keer controle weer gewoon in de bus voor de 2 jaarlijkse controle.                                                                                                                                                               
De meeste kerstkaarten zijn binnen en ik bekijk ze altijd heel aandachtig.
Eerst de envelop en weet aan het handschrift al van wie de kaart komt.
Ook altijd even naar de postzegel kijken of deze door de drukte wel is afgestempeld.
Dat wil nog wel eens voorkomen.


Dit jaar had ik ook 1 die niet was afgestempeld.
Ik hield de envelop even boven de stoom en plukte de postzegels eraf met een pincet, die ik weer op een andere kaart plakte die nog snel op de post moet anders komt hij te laat.
Nu krijgt de zoon de postzegels van de kaart die door zijn ouders werd gestuurd.
Het waren geen kerstzegels. De mijne waren ook op.

Ook kocht ik bij de kringloop alvast 10 kaarten voor het volgende jaar samen met een stukje zeep
en een siliconen vorm om chocolaatjes te maken voor 2 euro.




Ook vond ik nog een mooi wit hemd met smalle bandjes en een zwarte bodyshape samen 3 euro.
De laatste wou weer niet op de foto.


Ook nog een proeflapje gebreid met best een lastige kabel. Op deze foto zaten er nog wat fouten in.
Inmiddels heb ik nog 2 proefjes gebreid om het goed in de vingers te krijgen
want als je aan een herentrui begint kan je natuurlijk niet steeds fouten maken want dan wordt het niks.
Hoe komen die fouten dan? Op de b.reimachine brei je aan de achterkant en kun je niet snel even kijken
wat er aan de voorkant gebeurd.
Ik had voor het grijze garen gekozen maar na het wassen vond ik het toch niet geschikt.
Vandaag eens kijken of ik nog ander garen heb.



8 opmerkingen:

Sandra zei

Dag Johanna

Ja. Tijdens de kerstperiode is dat vaker hé dat brieven niet afgestempeld zijn. Het moet daar snel gaan denk ik! Hopen kaartjes!
Wat een leuke vondsten weer. Die kaartjes komen handig van pas. Ik stuur zelf al jaren zeer weinig kaartjes (ook niet via mail). Ondertussen ontvang ik er dan ook zelf niet zo veel meer. Tot hiertoe vijf denk ik. Ik stuur de zenders wel één terug :-). Voor hun moeite.

Fijne dag nog,

Sandra

ver-greetmenietje zei

Superkoopjes weer Johanna!
Ik wil je graag langs deze weg
mooie eindejaarsfeesten toewensen.
Fijn dat de uitslag van het onderzoek goed was!
liefs

TIO zei

Oef, gelukkig seg, dat ik goed nieuws!
Ja, soms zien wij het ook al aan het geschrift van wie de kaartjes zijn.
Fijne feesten!!

Pippa's Hus zei

Wat heerlijk voor je dat je uitslag goed was! Fijne dagen. XX Esther

zeeuws knoopje zei

Gelukkig goede berichten! Fijne kerstdagen gewenst!

Elizabeth zei

Heerlijk he... die krinloopwinkels.. vandaag weer een paar goede ritsen gescoord.. niet gek.
Dat breien wordt wel wat bij jou. mooi patroon.
Ben benieuwd naar het resultaat.
fijne feestdagen allemaal...zeker nu blijkt dat er geen reden tot gezondheidszorgen zijn.
groeten.

Birgit zei

Liebe Johanna,
schöne Sachen hast Du entdeckt !
Ich wünsche Dir von Herzen ein schönes Weihnachtsfest, Deine Birgit

Anoniem zei

Johanna, er liggen wel eens fietsspiegels bij de kringloop, met zo'n gebogen stander. Wat moet je daar mee? Nou, gewoon even de achterkant van je machinebreiwerk inspecteren en "verkeerd om" denken. Een gewoon spiegeltje moet je je te veeel in bochten wringen. MA