Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

donderdag 9 januari 2014

Breien en gebreid.

Met het opnieuw indelen van mijn bureau kwam ik een briefje tegen wat ik eens kreeg van iemand die zei als je nog eens oma wordt.. Dat is dus al heel lang geleden en ik weet nog dat we samen aan het oefenen zijn geweest. Gisteren weer eens even geprobeerd en ik heb wel 3 proefjes gedaan voor ik wist hoe het moest.



Er stond nog een opzet op maar die vond ik lang niet zo mooi als de eerste. Deze opzetten zijn erg geschikt voor kinderen omdat ze niet gaan lubberen.

Breiend opgezet, dat is niet mooi maar gebruikt als proef.

 Helaas geen foto van het 2e patroontje gemaakt maar mochten er liefhebbers zeg het maar.

Zo zet ik zelf altijd op dat is veel mooier, heb ik ook van die dame geleerd.
 Dan was eindelijk mijn vestje klaar. Ik had het even in de spreekwoordelijke hoek gegooid omdat er iets fout ging met 1 van de randjes. Toen had ik het even gehad en nam wat anders ter hand. Dat gebeurt wel vaker. Inmiddels heb ik het op geblokt en ligt het te drogen.
Eerst nog wat kleur op de wangen krijgen zegt Joh hij vindt het me niet staan. Als ik het zelf niet mooi vind zet ik het op marktplaats.






8 opmerkingen:

zeeuws knoopje zei

Ik vind het vestje prachtig! Als je er een shirt inderdaad draagt waarvan de kleur je wel staat komt het vast goed.

Jo en joh zei

Ja dat is inderdaad waar. Ik had er een donker bruin hemdje onder dat wat langer was als het vestje en dat stond heel goed. Maar een beetje bruin in het gezicht maak ook erg veel verschil.

ineke zei

ontzettend lief vestje is het geworden hoor!!!

Jolanda zei

Het is een prachtig vestje geworden!
Net als Zeeuws knoopje zegt; probeer het eens met een kleurtje eronder.

Jo en joh zei

Ja zelf vind ik het ook wel geslaagd. Goh Ineke ben je weer thuis? Hoop dat het goed met je gaat.

TIO zei

Die opzet is inderdaad helemaal anders dan die eerste, ik wist niet dat er meerdere opzet mogelijkheden zijn...
Het is inderdaad wel mooi hoor, misschien ook eens een ander kleurtje maken? :-)

Jo en joh zei

Tio, ik gebruikte wat oud garen om even te oefenen hoe het ook al weer moest. Ik zet zelf met de breimachine methode op dan heb je een hele mooie soepele opzet.

Liesbeth zei

Even een reactie op de post in mijn blog.Koekenbrood is in feite Brioche,als je dat kent,is inderdaad iets tussen cake en wit brood,heerlijk hoor!!

Liefs,

Liesbeth