Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

donderdag 30 januari 2014

Breien het blijft leuk.


Het achterpand van de trui is klaar en inmiddels ben ik halverwege het voorpand.
Ik had bij de laatste 2 cm van het achterpand een rekenfoutje gemaakt en heb 2 middagen zitten knoeien
en zag opeens eindelijk wat er fout ging.


Je moet dan ook aan veel dingen tegelijk denken zoals de schouderafschuiningen, het midden van de hals moet afgekant
en dan nog meer minderingen bij de hals + al die kabels maar die gaan me wel vlot af.
De onderkant lijkt wat te lubberen maar dat komt door de speciale opzet. Het is een opzet waarbij je de begin draad er weer uittrekt en een prachtige soepele boord overhoud. Ik moet hier de draad er nog uithalen.

Dan nog voor Joh nieuwe Canadese sloffen opgezet dat is pittig breien en gaat niet zo snel.


Ondertussen de kleine meid van kleding voorzien.
Ze heeft nu 1 jurkje een broekje en een half jurkje.


Precies genoeg wit garen om die randjes te maken. Ik vond het wel geslaagd. Nu nog de bovenkant.
Het restje witte garen komt nog uit de blije doos. De blije doos kreeg ik een paar jaar terug van een dame die graag mijn blog las en als waardering mij een doos stuurde met garen, borduurspullen, kerst spullen, zelfs een paar schoenen, prachtige knutselmaterialen waar ik nog steeds van geniet.

6 opmerkingen:

Jolanda zei

Ja, je bent een echte breister. Knap. De trui heeft een mooi patroon.

ineke zei

heerlijk toch, zo'n nuttig tijdverdrijf, waar je veel plezier aan beleeft!!

Jo en joh zei

Dat is waar Ineke. Jij haakt dat is ook gezellig.

Willy welkom je bericht komt niet door maar ik heb het wel gelezen. Ik geloof dat we een beetje dezelfde hobby hebben. Hier ook veel sokken gebreid en ook een puzzel op tafel.

TIO zei

Dat ziet er al heel erg goed uit seg, zal mooi worden!

Willy zei

Dank voor je reactie, snap ook niet waarom mijn bericht kwijt is maar we kunnen elkaar nu in de gaten houden en dat is hartstikke leuk! Hier nu even geen puzzel op tafel, eerst randje per week maken. Ja, we denken over veel dingen hetzelfde en onze hobby's komen ook aardig met elkaar overeen. Super!
Groetjes,
Willy

Heksenbezem zei

Vooral de trui lijkt mij een hele klus, maar erg mooi worden.