Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

donderdag 2 januari 2014

Met een schone lei beginnen.

Allereerst iedereen een gezond en gelukkig nieuwjaar toegewenst.

Hebben jullie goede voornemens? Ik zie altijd wel waar ik uit kom maak nooit plannen. Nou ja een paar kilo eraf zou het enigste zijn. Na de zomervakantie was ik met wandelen 2 kilo kwijt geraakt maar 1 zit er inmiddels al weer aan dus ga ik er wat meer bewegen. Maar dat doe ik wel vaker.

Joh doet altijd mee met een competitie en won op de valreep de 2e prijs, wel geen 3 miljoen maar 12,50. Toch leuk.
En als je op nieuwjaars morgen vroeg gaat wandelen heb je kans om geld te vinden van dronkenlappen of wat het ook mag zijn. 1,20 gevonden. Dus het begin is goed.

Dan gooide ik mijn ton breigaren over de kop op oudejaarsdag (om nog snel wat garen te zoeken want met niks doen val ik voor 12 uur in slaap) dat doe ik wel vaker maar na verloop van tijd ligt alles door de war en heb je een half uur nodig om alles weer netjes op bolletjes te krijgen.
Ik heb er het volgende op gevonden, heel handig het uiteinde van het garen even door de bol steken. nooit meer een warboel.

Ook
 kochten we nog 2 nieuwe  t.shirts bij de kringloop voor Joh een handdoekje en  nog 13  kerstkaarten totaal 5 euro. Kerstkaarten waren hetzelfde als de vorige maar in een andere kleur.



De teller voor gratis J.umbo produkten weer even op nul gezet. 102,94 was toch niet slecht.

4 opmerkingen:

Vlierbloesem zei

Ik snap er echt helemaal niets van, had vanmiddag bij je gereageerd maar kan het nu niet meer terugvinden..
Wilde jullie samen alle goeds toewensen voor 2014 en veel gezondheid. Trouwens had je tijdens oudejaarsdag een berichtje naar omrop Fryslan gestuurd? Ik zag een berichtje waarvan ik dacht dat die van jullie was ;-)

Jo en joh zei

Ik zie nu pas je 2 berichten. 1 heb ik verwijderd. Wij tweeten nooit dus dat waren wij niet.

Anoniem zei

Draad door bolletje, ben jij soms ook zo verbaasd over jezelf dat je een eenvoudige oplossing pas zo klaat vindt? Ik wel, ik heb regelmatig zoiets van: waarom heb ik dat zelf niet bedacht? maar deze had ik al als kind geleerd, hoewel 1 tante vond dat je door door het garen heen te prikken de wol verzwakte.Nou ja, zeker had ze nog nooit met de breinaald dwars door de draad gestoken tijdens het breien. Wat ik laatst bedacht en waar ik wel iets had van: sufferd, je had het al jaren gemakkelijk kunnen hebben: van die platte dozen met doorzichtig deksel van de Action of een dergelijke winke, er passen wua hoogte dikke garenklossen in, ik heb alles er nu in liggen, mooi op kleur en ik zie zo wat ik heb, verder snijd ik met een hobbymes overal een gleufje in om de draad vast te zetten en voor naaimachienspoeltjes heb ik een echte spoeltjesring, wat een gemak. Verder een plastic buisje met een schroefdeksel met oogje, daarin maasnaalden van drie diktes, een naainaald en een elastiekrijger, met een koordje aan een schaar, zo eentje zonder ogen, model schapenschaar, alles in één greep bij de hand. MA Moet me van het hart: die robotcijfers zijn een verademing na al die onduidelijke letters, die soms ook nog eens rare woorden opleverden, soms hilarisch, soms alala.

Jo en joh zei

Mijn maas en stop naalden heb ik in een brillenkokertje.