Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 20 januari 2014

Vrijdag gingen we voor de verandering weer eens naar de markt voor fruit.
Op de terug weg deden we de boodschappen.
Joh meet dan ook altijd de bandenspanning van de auto even, dat doet hij regelmatig
en je wil niet weten hoeveel er dan elke keer weer in gaat. Een behoud voor je banden.
Ook gingen we natuurlijk even langs de andere k.ringloop winkels.
Eindelijk vond ik elastiek van 2 cm breed en nog wel een heel kaartje vol en wat restjes. Ik zie het zelden in de kringloop, ik werd er blij van want ik vind het heel fijn in mijn ondergoed wat ik maak. Zit erg lekker.


Ook vond ik plakvliseline. Kleine batterijtjes, mooie felicitatiekaartjes (die echt op waren)
en superlijm alles voor 1 euro.



Joh vond een paar mooie wandelschoenen, bijna niet gedragen, aan de onderkant te zien voor 4 euro 50.
Ik moet ze nog even poetsen en inspuiten en er een ander zooltje inleggen dan kunnen ze weer een paar jaar mee. Er stonden ook een paar nieuwe maar die zaten niet lekker aldus Joh.




Dan nog een werkdoek voor eigen gebruik gebreid. Kosten misschien 20 eurocent.
Het garen koop ik vaak in een doos met meerdere dingen.
Sommigen begrijpen het niet dat ik werkdoeken brei maar ik vind ze geweldig
en hou niet van die synthetische die kleven zo aan je handen.
Er ligt heel vaak katoenen garen op r.ommelmarkten of bij k.ringlopen.


Dan nog mijn lidcactus. Hij is nog nooit zo mooi geweest en heeft nog nooit zo lang gebloeid.
Hij bloeit al vanaf begin november.
De mevrouw van wie ik hem kreeg is al lang overleden.
Zij had een hele grote die een bepaalde tijd naar de zolder ging
en zodra ze zag dat hij ging bloeien stond hij in de kamer.


Ook ging ik mijn mini sanseveria verpotten en dan blijven er altijd cadeautjes over.
Een mooi potje erom en na een paar weken zitten ze al weer vast in de grond en heb ik weer een paar cadeautjes.

Ik las vanmorgen ergens als je consumindert dat je dan geen leuke dingen meer doet of nergens komt maar het is juist andersom, je kan veel meer leuke dingen doen. Net die schoenen kopen die je anders laat staan omdat ze te duur zijn. Of meteen die rekening betalen waarvan je anders misschien denkt waar moet ik het geld vandaan halen. Die zijn er veel die het ene gat met het andere dichten.

8 opmerkingen:

TIO zei

Dat zijn zeker hele mooie kaarten en fijn dat je eindelijk die elastiek vond, vaak loont even wachten echt wel he.
En mooie planten seg!!brothers pupdai

Birgit zei

Schöne, günstige und nützliche Sachen hast Du bekommen ! Das ist schön ! Ich verschenke auch Pflanzen-Ableger in Töpfen, eine feine Sache ! Und man hat immer ein kleines Geschenk parat !
Liebe Grüße und eine schöne Woche, Deine Birgit

Anoniem zei

De zelfgemaakte werkdoeken zijn inderdaad erg fijn. Ik gebruik ze nog steeds elke dag!!

Hartelijk,
D.

Jo en joh zei

Fijn D. Zijn ze ook erg gekrompen of valt het wel mee?

Jo en joh zei

Tio, de kaartjes zijn prachtig he en voor zo weinig.

Jo en joh zei

Birgit,
Dank je, zo kan je geld besparen ik snap dan ook nooit hoe mensen zoveel schulden kunnen opbouwen.

Review Blog zei

Ik vind het altijd weer leuk om andermans kringloopvondsten te bewonderen! Die schoenen vind ik helemaal een koopje!

Bedankt voor je tip op mijn Review Blog!

jente zei

Je hebt veel leuke dingen gevonden. Moet het zelf ook vaker doen.. gewoon een rondje lopen door de kringloop.

Je cactus bloeit in een mooie kleur. De mijne (ook gekregen) had dit jaar geen enkele knop...