Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 13 januari 2014

Weer eens geluk en...


Daar wordt je toch blij van, ik had weer eens geluk bij de J.umbo.
Joh kwam met 2 pakken g.lutenvrij meel aan zetten en zei moet je die ook?
Ja natuurlijk voor die prijs laat je dat toch niet staan.
Normaal 3,99 nu 1 euro en maar liefst 3 keer al staat op 1 pak 2 euro, ik kreeg hem voor 1 euro.


Dan lagen er nog afgeprijsde lekkere g.lutenvrije koekjes voor 1 euro normaal 2 euro 39.


Ook nog een scheermesje van W.ilkinson normaal zou ik die nooit kopen maar nu hij flink was afgeprijsd nam  ik er 1 van 12,59 voor 3 euro.


Dat was iets meer dan 19 euro korting + de 8 euro die joh bij elkaar scharrelde voor gratis produkten kwamen we op meer uit (27 euro) dan dat we voor de gewone boodschappen betaalden dat was namelijk 22 euro. Tel uit je winst. 
De week er voor waren veel kerstkoekjes en fondantkransjes voor de halve prijs.
Ik ga vaker in die kar snuffelen. 
Meestal loop ik daar voorbij omdat het bij het vlees
is en dat koop ik bij de slager.

Daarna nog naar de K.ringloop geweest en verschil moet er zijn, Joh kocht een snoeischaar en ik een grijs


wenkbrauw potlood van Miss Helen samen 1,50. De schaar heb ik niet meer gezien, heeft Joh al opgeruimd.

Dan bakte ik zaterdag een cake en kwam tot een leuke ontdekking die jammer genoeg fout af liep.
Volgende keer beter want het kan wel goed.
Wat deed ik. De cake was gebakken
en dan staat er in het recept stort hem op een rooster.
Ik had wel een rooster maar dat was te grof
en daar stond mijn brood op te dampen
dus nam ik de aardappel stomer en haalde
het middelste dingetje eraf en storte mijn cake erop


die er precies op paste op.
De cake was bedoeld voor een taart dus storte ik hem meteen terug op een plank om hem te halveren.
Toen zag ik dat er een prachtig patroon op de cake zat.
Geinig dacht ik.

Daarna weer terug op de stomer maar toen kwam in me op dat ik geen monchou had gekocht, domoor.
Dus toen het s'middag's droog weer was en het zonnetje zich liet zien stapten we op de fiets
en maakten een tochtje van 14 km om monchou te halen.
Toen we terug waren was de cake inmiddels afgekoeld maar wou niet meer van het rooster helaas.
Dus geen mooie foto maar een beschadigde bovenkant. Je kan het nog een beetje zien.
In dit geval was het niet zo erg omdat er wat boven op kwam. 

Eindelijk mijn eerste poppenjurkje af, dat duurde nogal. 


5 opmerkingen:

Anoniem zei

Net geleerd van eeen kooktvprogram (buitenlands) je moet bakpapier onder een schuimtaart of gewone cake even op een koude natte doek zetten (het bakpapier dus) dan laat het wel mooi los, misschien was dat hier ook wel gelukt. Leuke pop en poppenjurkje, mooi resultaat bij de euro-aktie van genoemde winkel en voor Jo een schaar. Ik wou ook kringlopen, maar zapte even langs de TV dienstregeling (ziggo geeft dat mooi weer) en kwam zodende bij Fryslân hinstekeuring en jawel,net als vorig jaar aan de buis gekluisterd zaterdagmiddag en mijn favorete jonge hengst won, Hette. Zijn vader presteerde het paard van het jaar, oudere hengstenkampioen en overall kampioen te worden en ook daar kon ik het mee eens zijn, vorig jaar had ik meen ik Tjalle als favoriet. Als ze ooit een inzameling gaan houden voor het 30 meter? hoge friespaard standbeeld in 2018 op de Afasluitdijk, dan doneer ik wel wat van mijn besparingen bij de kringloop, zie, dat kan er dan wel af. Als ik nou van elke bespaarde gulden ene stuiver opzij leg, dan heb ik over een jaar misschien wel al tussen de 5 en 10 Euro klaarliggen. Een klosje goed naaigaren kost toch al snel over de 2 euro en dan betaal ik soms maar 15 of 25 cent, een puntenslijpertje van staal voor 25 cent, ik neem het gewoon achteloos mee, het ligt er, ik kan het gebruiken, ik denk niet eens altijd aan de besparing, maar die is er wel als je het niet zomaar op de bonnefooi van: misschien kan ik het ooit nog wel eens gebruiken, koopt. Anders is het met poppen, leuke kleedjes e.d., die heb ik niet nodig, maar ook daar bespaar je veel bij de kringloop. Boeken en DVD's gaan weer terug na gebruik en ook daar bespaar je veel. Alleen jammer, dat de Friese paarden geen bevedering aan hun benen hadden, dat vind ik nou zo mooi en bijzonder staan. MA

TIO zei

Gelukkig dat je de zakjes meel wou,anders had hij ze voor niets mee genomen :-)
Die cake ziet er heel erg lekker uit en dat kleedje heb je mooi gemaakt!

Jo en joh zei

Tio: we waren in de winkel toen Joh dat zei, anders waren ze ook welkom geweest want het is toch een fikse besparing.

ineke zei

leuke meevallertjes!

Sandra zei

Ik kan daar ook blij van worden. Ik koop vaak meer dan 1 pak koffie ofzo omdat wanneer ik er dan drie koop het vaak een verschil is van 30 cent per pak en dat is al bijna 1 euro. En zo met nog veel dingen. Ook ga ik bijna dagelijks naar de winkel en ik neem ook vaak lastminutevoeding mee dat ze anders weggooien. Vaak voor minder dan de helft dan de oorspronkelijke prijs. Man zegt: 'Hoe krijg je anders iets bijeen hé?!'
Jammer dat ik zelf niet meer zo in de kringloopwinkel geraak. Wel om iets te brengen, maar door de komende verhuis wil ik net geen extra spullen meer dus ik kijk ook niet meer gewoon rond.
Fijne avond nog.