Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 17 februari 2014

Droger, koekjes, breien en zuurdesem.

Dit weekend waaide het stevig dus geen was aan de lijn maar in de droger. Elke keer als ik in de bijkeuken kwam stond de deur van de droger open. De wasdroger is in oktober 2010 gekocht voor 30 euro bij de k.ringloop  draait dus al weer bijna 3,5 jaar mee. Ik gebruik hem meestal voor ik de was ophang om het 3 minuten te laten draaien dan zijn de meeste kreukels eruit want strijken doe ik niet meer. Ook gebruik ik hem als de was nog net niet droog van de lijn komt en het nog een kwartiertje warmte nodig heeft en natuurlijk als het vies weer is. Joh gevraagd of hij er naar wilde kijken.
Het palletje was versleten er zat teveel ruimte op. Joh zei ik kan het andere palletje proberen er uit te halen en aan deze kant te plaatsen. Je kan de deur als het nodig is andersom laten draaien.
Joh kon het palletje er niet uit krijgen en heeft dus de deur gedraaid, probleem opgelost. Ik hoop dat hij zo nog lange tijd mee kan.


2 pakken gekocht om stroopkoeken van te maken. 1 om te proberen en 1 om weg te geven. Ik begaf me daarmee wel op glad ijs met al die g.luten maar met een doek voor mond en neus is het gelukt en Joh vond ze lekker.




De sloffen zijn inmiddels ook klaar.


Van de trui hangt er nog 1 mouw aan de machine en de ander was klaar maar de kop moet er nog even af. Ik kwam niet helemaal goed uit.

Hoe is het met de zuurdesem, het leek de 2e dag goed te gaan daarna niks meer van leven gezien helaas. Ik ga een nieuwe proberen. Aan de temperatuur kan het niet liggen.
Heeft iemand nog tips. Ik gebruikte boekweit meel.

8 opmerkingen:

Birgit zei

Hallo Du Liebe,
hoffentlich funktioniert der Trockner noch ein wenig ! Wir haben auch schon einen älteren, nutzen ihn nicht oft, aber gerade in den Wintermonaten ist er manchmal praktisch ! Deine Schuhe/Pantoffeln sind schön geworden und sind auch bestimmt schön warm und kuschelig ! Mit Sauerteig kenne ich mich leider nicht aus ! Aber ich glaube bei warmen Temperaturen gelingt er bestimmt besser.....Liebe Grüße, Deine Birgit

Jo en joh zei

Dank je Birgit De droger doet het weer prima.Ik ben blij dat het zo weer is opgelost. De sloffen ja die zijn al in gebruik al is de winter bijna om. Voor volgend jaar dan alvast of zou de winter nog een staartje krijgen.

zeeuws knoopje zei

Fijn dat je toch een handige man hebt!

Vlierbloesem zei

Wat een mooie sloffen! Gedoe met die droger maar fijn dat jou man het weer heeft opgelost. Heel wat waard!

Jo en joh zei

Zeeuws knoopje: Ik ben ook reuze blij met hem.
Vlierbloesem: te weten dat hij er 2 middagen zoet mee is geweest. Er was een schroefje in gevallen en natuurlijk nergens meer te vinden, ach ja het stof is er nu ook mooi weer uit.

ineke zei

moet zo lachen om je bovenstaande commentaar!!!
en ja de sloffen zien er erg lekker comfortabel en warm uit..
kan aan mij persoonlijk liggen hoor, maar ik vind eht savonds nog erg koud hoor.. dus hier nog steeds gehaakte sloffen en bedsokken aan!
voor dat zuurdesembrood heb ik rondgevraagd..helaas niemand ervaring met glutenvrij zuurdesembeslag, wel bakt mijn zus spelt/lijnzaad en ander brood op ierse wijze..dus met zuiveringszout en karnemelk, smaakt heerlijk en lukt altijd hier is een link.. gewoon het volkoren meel vervangen door waar jezelf brood mee bakt...http://allrecipes.nl/recept/3524/iers-brood.aspx

Jo en joh zei

Mijn brood bak ik ook altijd met een beetje karnemelk en bakingsoda. Dat is zuiveringszout. Ik ga het bekijken alvast bedankt.

Willy Kooiman zei

Wat handig zo'n handige man. De mijne heeft (gelukkig) ook 2 rechterhandjes en kan het altijd maken. De sloffen zijn mooi en zullen lekker warm zijn. Van de starter heb ik helaas geen verstand maar je zult er ongetwijfeld uit komen.

Groetjes en een fijne dag,
Willy