Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

donderdag 27 februari 2014

recykelen, k.ringloop en voor en na.

Joh heeft tegenwoordig 2 adresjes waar hij gratis hout kan halen zo nu en dan.
Bij dat hout zat deze oude tafel.
De poten hadden ze er afgebroken omdat ze verrot waren.


Zelf hebben we een plastic tafel, die tafel maak ik na de zomer schoon, zet hem in de was en ruim hem op.
Toch vind ik het altijd gezellig als er een tafel buiten staat dus is dit een leuke tafel om buiten te laten.
Er zat een mooie balk bij het hout waar gemakkelijk 4 nieuwe poten uit konden worden gezaagd en inmiddels zitten ze er onder.
Nog een keer bij schuren en dan mag hij nog een poosje mee bij mij in de tuin.

Verder vond Joh een nieuw poloshirt (1 euro 50) bij de K.ringloop,  het plastic dingetje van het prijskaartje zat er nog aan.
Plastic dingetje hangt er nog aan.

Voor  en
na.
Zo kon ik meteen vanmiddag mijn nieuwe tornmesje even testen door de letters er af te tornen. Het is een mooie niet te dikke piqué stof.
Dergelijke bedrijfskleding is mooi afgewerkt, sterk want het moet veel gewassen, gedragen en er moet in gewerkt worden.
Helaas nog wat gekreukt en de kleur is donkerblauw met een groen randje.

3 opmerkingen:

ineke zei

hier lopen er een paar op connexionsokken! inderdaad is werkkleding onverwoestbaar.
een slimme koop dus!
tafel is mooi hoor!

Anoniem zei

Mijn man liep vroeger op St app werksokken, bijna onverwoestbaar en ik trok van echt kapotte exemplaren de boorden tot de enkels uit en stopte daarmee! Manlief draagt nu maatschoenen (doktersadvies) en daar passen die sokken niet in, te dik. Ik heb dus een mooi voorraadje sterke werksokken en een man die volgens jaar met pensioen gaat! Wie wat bewaart heeft wat en werkkleding is tegenwoordig aantrekkelijker van model dan jaren geleden. Havep spijkerbroeken waren doelmatig maar zooo onmodieus en hobbezakkig.Tornmesjes zijn een zegen, je kunt alle lelijke onderdelen van kleding e mee verwijderen. Flossdraad is ideaal voor het aan jassen naaien van knopen, lekker sterk. Mooie tafel, de witte plastic tafels reinig ik met bio teks of groene zeep. MA

Willy Kooiman zei

Weer goed geslaagd bij de Kringloop dus. Ongelooflijk wat je daar tegen komt. Ik ben vanmiddag nog even bij Dorcas in Bergambacht geweest en ben daar geslaagd voor een nieuwe waterkan van Brita met één nieuw filter erbij. Wij hebben hier hard water en doen zoveel mogelijk water via die waterkan in ons koffiezetapparaat en waterkoker. Nu hebben we allebei de modellen van die fitlers, zo af en toe ligt er ééntje los bij de kringloop voor 0,25 cent. (dan heb ik écht schik!)