Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 17 maart 2014

Geen r.ommelmarkt en

We gingen dit weekend niet naar de r.ommelmarkt omdat het te ver uit de buurt was maar ook omdat Joh de buitenboel wil schilderen. Hij wou vroeg beginnen anders zijn de zwaluwen er weer. De mussen hadden alweer bezit genomen van 1 van de nestjes en waren al begonnen met veertjes te slepen enzo en voor ze eitjes gaan leggen alles er weggehaald want ja het schilderen moet nou eenmaal gebeuren niet waar. 


Deze foto met zwaluwen werd vorige zomer gemaakt met het warme weer. Je zou denken ze verbranden hun pootjes op dat warme ijzeren dak.

Hoe ging het met mijn zuurdesem deze week? Ik nam een plastic emmertje wat eigenlijk een beetje aan de kleine kant was, maar ik dacht al bij voorbaat het zal wel weel niks worden. Ja en toen ging het 3 dagen heel goed en wat er dan fout gaat maar plots was het over dus het rees niet over de rand.
Ik had gelezen als het eerst goed gaat en het zakt vervolgens in dat het dan wel goed kan gaan dus bakte ik dit weekend een brood ervan. De smaak was heel goed maar er zat totaal geen rijs in.  Ach zo zag mijn 1e glutenvrije brood er ook uit.


Verder breide ik nog een vestje voor de pop want zo'n zomers jurkje is nu toch wel erg koud, ook maar een onderbroekje in dezelfde kleur. 




Het blauwe jurkje inmiddels ook helemaal af. 

Vervolgens zocht ik de toe-up sokken voor mijn zus maar weer eens op. Wat ging de 1e moeizaam, bij de 2e weet je wel weer hoe het werkt dus die gaat een stuk makkelijker. Hier na ga ik ze meteen nog maar eens breien omdat ik zo met deze had geknoeid. Als je ze aan trekt  zie je er niks van maar de hiel is ook een beetje te lang zag ik bij de 2e. Zij heeft maat 38 ze zitten mij wat krap ik heb 39.



Het  irriteerde ik me al een hele tijd dat  mijn vloerbedekking vies. Voor de kerst had ik wat vlekken verwijderd maar dat was zo duidelijk te zien doordat het verder ook niet helemaal schoon meer was.
Ik gebruikte deze cleaner die ik vorige week ook nog had gekocht  voor 75 eurocent op de r.ommelmarkt (10,95 was de nieuwprijs) en het is er van opgefrist. Het ligt ook al 15 jaar. Zo mag het nog wel 5 jaar mee.



5 opmerkingen:

TIO zei

Weer druk in de weer dan.
Leuke kleertjes heb je weer gemaakt!

Willy Kooiman zei

Aan een eigen huis is altijd wat te doen, Ton heeft hier aan de voorkant de gevel afgenomen. Tsjonge wat kwam daar een bagger af. Nu blinkt het je weer tegemoet.Toe-up sokken lukt me niet, ik heb het geprobeerd maar ik vind het zo'n gepriegel die eerste naalden! Denk dat mijn vingers te stijf zijn.
Leuke fris gekleurde sokkenwol heb je!
Je geeft het niet op hé, de zuurdesem starter? Knap hoor. Eens moet het lukken. Het brood kan toch wel lekker smaken.
Ik heb vorige week bij de k.ringloop op Papland in Gorinchem een paar handwerkboeken gevonden. Hartstikke mooie voor 1,00 euro per stuk. Heb er al iemand blij mee gemaakt.

Groetjes en een fijne avond,
Willy

ineke zei

jullie hebben het voorjaar in het hoofd met al dat geklus en schoonmaken!
poppenkleertjes zijn leuk!

Jo en joh zei

Nee het is noodzaak Ineke.

Vlijtig Liesje zei

Leuke outfit voor de pop!

Ik ben al een tijd niet op een rommelmarkt geweest. Ik houd er wel van, maar niet van de grote drukte die er vaak ook is.