Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 24 maart 2014

oefening baart kunst..

Dit weekend eens voor de Pasen aan het oefenen geweest  maar ik vind het nergens op lijken, veel te druk. Ik liet het maar even staan voor de bloemetjes. Volgende week nog maar eens proberen. In dat soort dingen ben ik best onhandig.



Opnieuw een sok gebreid met kabels en zo ontdekte ik dat er in de groene sok nog best veel fouten zaten. Die in tussen tot voor de hiel weer afgehaald en als dit stel klaar is neem ik die andere weer op de pennen.
Ik was best benieuwd hoe het garen breide omdat iemand me had gemaild dat het niet zo gemakkelijk ging.
Gelukkig waren mijn bevindingen anders, ik heb er helemaal geen last van gehad. Wel moest ik de draad goed slippen omdat er weinig rek in zit glijd hij gemakkelijk tussen je vingers. Dat komt omdat er katoen in zit waarschijnlijk.


Dit is de juiste kleur.
Voor het popje nog een tuinbroekje genaaid met schaapjesband uit de blije doos. Ik ben nog met een bloesje bezig van tricot. Het wordt opschieten want ze is bijna jarig.
Deze week ben ik ook nog eens veel weg, woensdag en zaterdag de gehele dag en dan vrijdagmiddag nog. 
Ik ga gewoon door met kleertjes maken.



Zuurdesem: Nul, komma, nul. Deze week sla ik even over vanwege andere drukte maar dan begin ik weer met het kleine emmertje daar had ik de beste resultaten.

Van verven is nog niet veel gekomen vanwege de harde wind. alles is schoongemaakt en geschuurd en als het mooier weer wordt nog een vochtige doek er over en kan hij in 1 ruk door gaan met verven.





7 opmerkingen:

Birgit zei

Huhu,
schön sieht es aus Dein Frühlings-ostergesteck ! Eine tolle Idee mit den Eiern !
Liebe Grüße und einen schönen Tag, Deine Birgit

Marion zei

Leuk broekje heb je genaaid. Het jurkje van je vorige blog is ook heel geslaagd.

Sandra zei

Mooie sokken. Mooie kleuren.

ineke zei

ik vind het verloopgaren van je sok heel mooi! en leuk dat schappjesband.. de pop komt al aardig in de kleren!

Anoniem zei

Een aantal jaren stond ik mezelf toe! (haha, ik moest mezelf toestemming geven) 1 ei van een bepaalde vogelsoort te kopen, krielkip, kip, blauwgroen kippenei, eend, gans, kalkoen, zwaan, kwartel, de laatste 5 waren al leeggeblazen. Daarna nog een emoe, een struisvogel en een nandoe en toen was het uit, collectie compleet voor mij. Met Pasen haal ik ze te voorschijn en gaan ze of op een lang, smal dienblad (ooit onderkant kerstpakket) van zwart hout (ik denk dat je er waxinelichtjes in moet zetten en een bloemstukje, officieel dan)of in een grote glazen vaas, waar ooit een kerststuk in was gestoken, zo'n 45 cm hoog. Er kunnen eerst wat wal- en hazelnoten in, dan komen de eieren tot boven toe. Klaar, de schoonheid van de eieren komt zo goed uit. Misschien dit jaar een gemengd primulapotje er bij, je weet wel, zo'n rood plastic 12 cm.potje, waar gelukkig twee of drie verschillende kleuren in groeien. Ik heb weinig plaatsom iets neer te zetten (kantoor in de kamer en speelse hond) maar in mijn vensterbank bloeien de geraniums (te veel wolluis op de orchideeën gehad, die er eerst stonden, wat zijn die wolluizen plantdorstige krengen en bijna niet uit te roeien). Succes met de sokken, de poppenkleren en de bloemstukjes en de kleine al vast een prettige verjaardag toegewenst. MA

Anoniem zei

Ook anders recyclebaar, die lege vloeibare zeep containers met pompje. Ze zijn van plastic, doorzichtig en niet geschikt voor etenswaar, de parfumlucht blijft er in hangen, hoe schoon ze ook zijn. Vanmorgen gaf ik een coleus (siernetel)een grotere (binnen)pot en er brak een stuk af, te groot voor het stekjesrekje. Ik wilde een jampot pakken voor het stekje, maar ja, wijd van boven en de stek zou omvallen. eerst maar eens handen wassen met her restje zeep, daarvoor moest het pompje er af en opeens zag ik wat ik in mijn handen had. Nu staat de wat groot uitgevallen coleusstek, gesteund door de kleinere opening, in het handsoap"flesje", die hoef ik dus voorlopig niet meer weg te gooien, want ik heb meer kamerplanten die gestekt moeten worden deze zomer. Ik ben erg goed in het gebruiken van dingen waar ze niet voor bestemd zijn, jij ook toch? MA

Anoniem zei

Gisteren reed ik toevallig langs een wegbox met daarin veel spulletjes en boeken, er op een uitnodiging : ruil en weggeefbox. Ik vond een boek dat ik wel wilde lezen, maar ja, ruilen, voor wat? Opeens schoot me een clownpop in gedachten, net gekocht voor de leuke poppenkleding, voor 1 euro, de clown dacht ik terug te brengen naar de kringloop. Dus, de clown uitgekleed (hij had geen clownskleren aan, maar een boxpakje) en die als ruil achter gelaten, er is vast wel iemand, kind of volwassene, die wel van clowns houdt, ik niet, griezels vind ik het, ze houden je altijd voor de gek en je ziet nooit wat ze echt denken door die laag smurrie op hun gezicht, sorry, toneelmake up. MA