Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

zaterdag 26 april 2014

Hoe was jullie koningsdag?


Hier was het reuze gezellig zoals altijd. We stonden al vroeg op. Joh stond kwart voor 7 al buiten om het onkruid te verdelgen omdat het zo mooi windstil was en ik stond om 7 uur op. Na het eten reden we naar mijn vroegere woonplaats, doen we ieder jaar omdat daar een grote r.ommelmarkt was. En s middags een eindje verderop nog 1. We namen brood mee en picknickten onderweg even.
Dan gaan we altijd even naar het graf van mijn ouders en helemaal voldaan reden we weer naar huis.
Ik kan zeggen dat ik me erg in heb gehouden.
Ik kocht een doosje met engelse lavendelzeep, ruikt echt lekker voor 20 eurocent.



Verder vond ik een aardappelstomer omdat mijn oude deze week uit elkaar viel voor 50 eurocent.



En een glazen taartvorm voor 1 euro. Deze is wat hoger dan die ik heb en ook wat kleiner.


Verder had ik al eens een gehaktmolen gekocht voor mijn p.hilips keuken machine maar helaas het verkeerde type. Laat daar nou een doos staan met onderdelen van die machine en ook een gehaktmolen.
Deze was niet erg fris maar ik had de onderdelen van de andere bewaard en die passen gelukkig in deze, die zijn nog ongebruikt.

mooie schone.

vieze roestige.

En zo te zien past dit onderdeel wel op mijn machine. Nu nog vlees en proberen of het lukt.

En voor 50 eurocent een korte broek voor Joh.


Joh kocht een oude maaimachine 3 euro voor de motor( waarvan geen foto).Terwijl ik hier zit is hij buiten aan het prutsen en ik hoorde dat hij hem aan de praat kreeg dus dat heeft ie alvast.
Hij heeft al eens een vreesmachine op de kop getikt maar de motor was niet goed bevestigde de man die onze maaimachine altijd na kijkt. Nu maar hopen dat het past zodat hij zijn groente tuin ermee kan vrezen.

5 opmerkingen:

Pippa's Hus zei

Hallo, nou je hebt goede aankopen gedaan! Ik heb een schoteltje (zie blog) een dienblad en een paar nieuwe!! klompen voor manlief gekocht. Dus ik heb me ook keurig gedragen. ;-) XX Esther

Jolanda zei

Alleen al het doosje van die zeep... wat mooi.
Dat zou fijn zijn als je man die maaier aan de gang krijgt.
Van de week heeft mijn Farmer ook gefreesd.

Willy Kooiman zei

Zo te horen is jullie Koningsdag geslaagd. Wij zijn ook op de rommelmarkt geweest en hebben alleen wat boekjes voor mijn moeder gekocht.
Ik heb een puzzel-koop-verbod ingesteld. We hebben een hoge stapel puzzels liggen en die moeten eerst gemaakt worden voordat we weer nieuwe mogen kopen.
Ondertussen zijn we natuurlijk met van alles bezig en komen we (voorlopig) nog niet aan die puzzels toe.
Enfin, als je maar gelukkig bent toch?

Fijne avond en de groetjes,
Willy

Jo en joh zei

Puzzelen doe ik ook maar meest in de wintertijd zo rond om de kerst. Ik heb er nog 2 liggen. Op r.ommelmarkten ligt het er vol mee.

Anoniem zei

Joh in de short achter de frezer, want het weer wordt vandaag warmer, 17 tot 20 graden. Die aardappelstomeronderzettreefjes (haha, galgje of scrabble) zijn hardstikke handig, niet alleen voor aardappels. Dat zeepdoosje, daar kun je straks lavendelzaad in doen of een wat met lavendelolie, beetje open laten staan en (ik hou niet van de geur van lavendel, zou er stiekem sering in doen) je kamer geurt heerlijk en zo'n glazen bak(Glas?)blik lijkt me gemakkelijk om te controleren of de bodem gaar is, kleiner en hoger is altijd goed voor glutenvrij met fruitvulling. Gewoon een sneetje glutenvrij brood kurkdroog laten worden en verkruimelen om het extra vocht op te vangen, ik doe altijd twee beschuiten onder de appels van appeltaart, gegarandeerd geen plakbodem. MA