Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 7 april 2014

recyklen tulpen en k.ringloop.

Wat was het toch een heerlijke week, wel rommelig door het verven maar dat is straks hopelijk weer snel verholpen.
Ik maakte alles vetvrij en schuurde alles in de keuken licht op en plakte afplakband op ramen en naast de sponningen zodat Joh het ging verven. Dat is niet echt mijn ding. Ik moet altijd 2 keer voor het goed dekt terwijl hij het in 1 keer kan.
Buiten was het Saharazand dus maar even niet buiten verven.
Joh wou binnen alles in glansverf terwijl ik mat veel mooier vind.
We kwamen overeen dat het dan maar half glanzend zou worden. Na 1 kozijn dacht ik bah nee.
We besloten om niet verder te gaan en toch matte verf te bestellen.
Dat kon al snel want er was een actie met 20 % korting en ik had nog heel veel VVV bonnen.
Het glanzende verf kan ook voor buiten gelukkig.

Op de  vliering had ik nog een rolgordijn wat ik eens van iemand kreeg die ging verhuizen en het niet mee wou nemen.
Ik zei zonde want het hing nog maar kort.
Je mag het meenemen maar dan moet je het er zelf af halen. Oke prima zo gezegd zo gedaan. Ik wist dat er wat vlekken op zaten aan de onderkant


maar ik had ervaring met wassen van het doek want dat had ik al eens eerder gedaan.
Helaas geen succes want de vlekken gingen er niet uit.
Gelukkig zat er zoveel doek op de rol dat ik het stuk met de vlekken eraf kon knippen.
Eerst de volant eraf gehaald, die kan er zo weer aangeschoven.


Vandaag nog even gekeken of het nog lang genoeg was en gelukkig paste het.
Toen we verf uitzochten had ik al eens naar een nieuw rolgordijn gekeken 70 euro was de prijs ongeveer.
Ook heb ik naar stof gezocht maar niet te vinden en er wordt beweert dat de stof het duurste is van een rolgordijn, dan kan je beter een nieuwe kopen. Dat doe ik dus niet, waarom zou ik als ik een goeie heb liggen.


De boven kanten van rolgordijnen zijn vaak nog helemaal schoon dus de schaar erin en de lat er weer aan vast maken en de volant en ik ben weer voor een aantal jaren klaar voor een koopje.
Mijn oude rolgordijnen zaten opeens gaatjes in en werden er niet frisser op na 15 jaar en tweedehands. Op dezelfde manier gemaakt.

En mijn tuin staat momenteel vol met tulpen, gekregen op mijn verjaardag. Ik geniet er volop van.



Bij de k.ringloop kocht ik voor 1 euro 50 nog een mooi zomervestje van C.anda


En we zijn naar de r.ommelmarkt geweest zaterdag, daar over later meer.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Gelijk heb je, waarom zou je duur kopen als je het ook kunt krijgen of in de k. ringloop goedkoop en net zo mooi aan kan schaffen? MA

Nicole zei

goed bezig :-)
Wij genieten mee op afstand !!

ineke zei

je was weer lekker bezig met opknappen van je huis dus!!!

Willy Kooiman zei

Heerlijk als alles weer in de verf staat, het is altijd weer een hoop werk én stof in huis maar als het dan klaar is kun je er echt van genieten. Dat rolgordijn is een goede oplossing. Nieuw kopen kan altijd nog. Wij waren vorige week in een kringloopwinkel in Arnhem en daar kocht ik een gloednieuw wasrekje (hang) voor 1,00 euro. Dan heb ik zo'n schik! Groetjes en een fijne dag,
Willy