Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

dinsdag 22 april 2014

R.ommelmarkt en..

Zaterdag nogmaals vroeg op omdat in de buurt 4 r.ommelmarkten waren. Bij de 1e vond ik niks. De 2e ook niet echt bijzonder, voor 1 euro een verrekijkertje voor in de tas, een zeeppompje met diervriendelijke zeep voor 50 eurocent, een plasticzeef, (mijn oude wordt wat slap)deze is erg stevig voor 20 eurocent en 2 paar ijzers voor onder de schoenen als het glad wordt samen voor 20 eurocent, dat was een koopje.
Ze zijn van de a.n.w.b en de ledenprijs was 6,95 en niet leden 8,95.





Joh kocht daar net zulke strandstoeltjes als vorig jaar maar nu blauwe voor 2 euro.
Hij was vorig jaar door dat hij wat onhandig ging zitten door 1 heen gezakt. Het liep goed af.
De 3e r.ommelmarkt was ook niet veel bruikbaars te vinden.



Ondertussen nog snel even sokkengaren gekocht en op naar r.ommelmarkt nr 4. Daar waren we nog maar net toen ze een tas aanboden voor 2,50 die je mocht vullen met alles wat je maar wou hebben.

tas











Ik had hem net gekocht toen Joh hem al vol stouwde met een d.v.d.speler waarvan ik me af vroeg wat hij ermee moest, een tafelventilator en een fietstasje waar Joh graag gereedsschap in bewaard.

Er zat geen gereedschap in maar een streng kralen.
Ik vond ook nog wel wat dingen die er nog net bij pasten. Een strijkplank overtrek nog in verpakking, een O.sram lamp, borstel, vogelvoedergevalletje,


een pot handcreme nog helemaal vol, ruitenreiniger van K.archer, kleurpotloden met puntenslijper.
Zo te zien veel gebruiks voorwerpen die als ze op zijn ook weer verdwijnen.
Als we ze niet mee hadden genomen was het in de container gegaan.
Thuis gekomen schroefde Joh de d.v.d speler uit elkaar en ja toen viel het kwartje. Het ging hem om de harde schijf die er nog in zat. Hij zag aan de schroeven dat hij niet open was geweest. Je moet het ook allemaal maar weten. Ik wist het niet in ieder geval. Wie niet sterk is moet slim zijn!

6 opmerkingen:

Nicole zei

heerlijk om weer te lezen :-)

ineke zei

ahhaah ik zie jullie al helemaal voor me in gedachten die tas aan het volproppen!!!
wat een mooie fotoos boven aan je blog!

Vlierbloesem zei

Fantastisch leuk, wat weer een opbrengst. Ik ben eigenlijk nog nooit bij een rommelmarkt geweest waar je je tas voor 2,50 mag vullen. Wel een erg goed idee!

Jolanda zei

Jullie treffen het weer met zoveel rommelmarkten. Die wol is nog nieuw!
Leuke aankopen en een slimme man!

Jo en joh zei

Jolanda: de wol is inderdaad nieuwe voor weg te geven sokken.

Willy Kooiman zei

Oooh, 4 rommelmarkten! Wat leuk en wat zijn jullie goed geslaagd!
Heerlijk toch als je een tas kunt vullen met allemaal nuttig spul.
Je kunt weer lekker sokken breien, mooie wol trouwens.

Groetjes en een fijne avond,
Willy