Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

dinsdag 1 april 2014

Verjaardag en andere drukte.

Vandaag wordt onze jongste kleindochter 2 jaar. Het is echt geen grapje.
Zaterdag zijn we er geweest omdat ze vandaag naar de opvang is, dus weer geen r.ommelmarkt.
Wat was het een prachtige dag en de poppenkleertjes vonden ze wel in de smaak vallen ook de oudste was er zoet mee.
Donderdag moesten we nog een pop kopen maar goh wat een prijzen. Gelukkig vonden we 1 die nog een beetje een normale prijs had
want 44 euro geef ik echt niet voor een pop.
Toen de jongste even op bed was moesten pake en beppe kijken hoe de oudste (bijna 4 jaar) al kon fietsen zonder zijwieltjes.
Wat hebben ze dat snel onder de knie.
Ondertussen een paar foto's gemaakt van de dame maar ook van een prachtige magnolia in bloei en ganzen met jongen heerlijk in het zonnetje.



Onderweg naar de kinderen pikten we in Z.wolle  een c.ampingkaart op voor de helft van de prijs waar je op sommige campings korting krijgt.
Joh  kocht hem via m.arktplaats al een tijdje geleden normaal kost deze 14,95 nu 7,50.

Woensdag de hele dag naar mijn vriendin geweest en wat was het gezellig. Samen breien en kletsen, herinneringen ophalen.
Zij wou de toe-up sok ook proberen en samen maakten we een begin. Ik ben heel benieuwd of ze het voor elkaar krijgt.

Vrijdag was ik bij een oude dame op visite dat was ook heel gezellig. Het leverde een tas vol lege jampotten op en wat oude kledij
die ze voor mij bewaart om te verknippen.
Ik hoop dat er veel aardbeien komen dit jaar dan breng ik haar weer wat potten terug.

Ook waren we bij schoonzus en zwager op verjaarvisite en kregen een p.aprikaplant, p.eper, p.untpaprika, en een m.angoplant.
Ik ben heel benieuwd of dat hier gaat lukken.




In het najaar had ik mijn geranium gestekt maar helaas er bleef niet 1 in leven.
Ik liet de oude plant staan en daar kon ik nog net een stekje afhalen die nu aardig wat wortels heeft.
Ik hoop dat het nog wat wordt want hij was zo mooi. Hetzelfde deed ik met de fuchia's die gelukkig goed aan slaan.
Buiten had ik ook een paar gezet maar dat was vast nog te koud, inmiddels heb ik ze weer binnen gezet.



Joh is nog steeds aan het verven en dat steekt aan, ik ben binnen begonnen met de keuken kozijnen.
Ik doe het rustig aan, iedere dag een kozijn dacht ik zo.

5 opmerkingen:

Vlijtig Liesje zei

Gefeliciteerd met je kleindochter. Wat een bijzondere datum om jarig op te zijn.

debora zei

wat is het toch altijd leuk,hee je kleinkinderen verwennen,het zijn dan ook de "grootste schatten"die we hebben!wat heb jij geluk met de plantjes die je kreeg van je schoonzus!benieuwd wat die je als oogst zullen geven.
zonnige groet van Debora uit West-Vlaanderen belgie

Sandra zei

Wij hebben zaterdag ook een jarige en dan staat de Japanse kerselaar altijd in bloei in het vorige huis en nu ook weer. Helaas altijd maar kort (een week?).
De rest van het jaar zijn het alleen maar takken.
Magnolia is ook mooi hé.

Fijne avond.

ineke zei

wat een gezellige week had je!!!
mango zal alleen in huis groeien denk ik.. ik heb er ook eens eentje gezaaid.. heeft 5 jaar gegroeid.. telkens als het onder de 20 graden was haalde ik hem naar binnen.. maar het werd toch niks.. de rest die je hebt, maakt wel een goeie kans hier!

Willy Kooiman zei

Wat zijn jullie toch een bezige bijen! Heerlijk om te lezen. Grappige datum om op jarig te zijn, zal haar elk jaar reacties opleveren. Sowieso is de 1e van de maand jarig zijn apart. Sommige vergeten de verjaardagskalender om te slaan en vergeten dan je verjaardag. Zelf ben ik op wereldAidsdag jarig (1 december) Elk jaar vergeet iemand wel zijn verjaardagskalender om te slaan. Fijne dag en veel plezier met jullie bezigheden.