Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

dinsdag 27 mei 2014

Boodschappen en ..

Toen we donderdag de boodschappen deden pikten we meteen een r.ommelmarkt mee.
Het meeste stond buiten opgesteld dat vinden wij altijd veel gezelliger dan binnen. Het was prachtig weer en de mensen waren zeer gemoedelijk en schappelijk met de prijzen.

Als eerste viel mijn oog op dit doosje, niet omdat ik ze nodig heb, het moest 50 eurocent opleveren. Ik dacht ik laat ze nog even staan want er liepen oudjes rond die ze misschien wel nodig hadden.


Na verloop van tijd stonden ze er nog. 1 was uit het plastic gehaald en kijk eens wat een prachtig elastiek, 9 stuks kocht ik voor 25 eurocent, model large. Even een draadje los peuteren en je heb voor weinig  prachtig elastiek.


Het volgende was een nagelknipper voor 10 eurocent. Joh kocht een leuk setje voor 50 eurocent.
Het nagelschaartje ontbrak. Even ontsmetten en het is nog goed te gebruiken.



Ook stond er een tasje met restanten wol.
Iedereen die er in keek zei er is al mee gebreid bla,bla en ik keek en zag er 2 sokken boorden in die gebreid waren maar dacht meteen


er kunnen nog best een paar sokken uit en met de restjes ook nog wel een paar want het zijn allemaal kleurtjes bij elkaar.
50 eurocent betaalde ik er voor. Wat nou armoede, waar halen ze het vandaan.
Ook nog 2 bollen katoen een kaartje elastiek en een blikje met 5 spoeltjes voor mijn handnaaimachine.voor 50 eurocent.




Er lag ook een grote koeltas voor 1 euro. Wij gebruiken voor de wekelijkse boodschappen altijd 2 maar ze zijn beide aan vervanging toe.
Op de vliering staat ook nog 1 dus helemaal fijn.



Ook lag er nog een halve keukenrol en een plastic folie die ook mee mochten voor 10 eurocent.


Ook handig een flesje reiniger voor t.v en computerscherm voor 50 eurocent.


In de caravan wilde ik ook wel zo'n fijne notenkraker voor 50 eurocent. Een paar jaar terug kocht ik een nieuwe die was best prijzig.


Zeep ik heb er wat mee, 3 heerlijk geurende stukken voor 1 euro. Ik wil nooit meer flacons omdat een stuk zeep veel langer mee gaat en geeft bijna geen afval.


Toen we bij de winkel door de draaideur gingen lagen er een reeks bonnen 15 in totaal.
Ik raapte ze op, iedere kaart vol is 2,50 waard, er moeten 100 zegels op en ja van wie zijn ze, daar kom je nooit achter.
De winkel die ze uit geeft was daar ook niet in de buurt.

Het was dus een fantastische morgen ook al begon de week heel slecht. Ik ben wel een mens van de klok maar op onze winkelochtend loopt het wel eens wat uit de hand. Toch heel veel voor weinig.

11 opmerkingen:

Vlierbloesem zei

Jeetje mina wat een prachtige boppeslach (en) allemaal!

Anoniem zei

Ah, wat een leuke vondsten weer!
Moest wel lachen om de halve keukenrol... Wat leuk dat jullie bijna overal iets in zien, en nergens 'vies' van zijn. Zo zouden meer mensen moeten zijn (ik zelf bijv. haha) Alhoewel, dan blijft er niets meer voor jullie over..
Gr.Merle

Jo en joh zei

Merle, waar moeten we vies van zijn. Wat doe ik met de keukenrol? meestal de restjes uit mijn jus pan vegen zodat het niet in de gootsteen komt om verstopping tegen te gaan en van de folie knip je het 1e stukje weg en dan is hij schoon bij mij.

Anoniem zei

Ik kocht weleens 2e hands papier met zilvervisjes erin... of tijdschriften met van die kleine stofbeestjes.
Keukenpapier gebruik ik zelf ook hoor, altijd handig!
Gr.Merle

Jo en joh zei

Zilvervisjes zijn toch niet schadelijk? Hier heb ik ze nog nooit gezien. In ons vorige huis trof ik ze weleens in de w.c aan. Dat huis was veel vochtiger dan dit huis. Stofbeestje heb ik nog nooit gezien.Ze zullen hier vast ook wel rond zweven.

ineke zei

wat een leuk verloopgaren heb je gekocht!!!
ben benieuwd wat je er mee gaat maken.
helaas zie ik nooit garen op een rommelmarkt of 2e handswinkel.
zeepstukken vind ik ook fijner dan zo'n pompje, ik gebruik het ook onder de douche hoor, eht droogt je huis lang zo veel niet uit als die douche en badschuim. en ruikt meestal lekkerder!

Anoniem zei

Ineke, ik neem aan dat je droogt je huiD niet zo uit. Tip: pak toiletzeep uit de leuke verpakking en laat wat indrogen, dan doe je er langer mee. Jo, zilvervisjes (zijn er misschien verschillende soorten?)zijn schadelijk als ze in papier gaan neuzen, ze vreten boeken en documenten kapot en inderdaad, ze houden van rust en koude en vocht.
Leuke vondsten en mensen zouden zich eens moeten realiseren dat ontsmetten bacterievrij maken betekent. Tweedehands serviesgoed en bestek? Gewoon goed en heet afwassen, je neemt toch ook geen serviesgoed en bestek mee naar een restaurant, waar honderden voor jou van het bord, uit het kopje gegeten of gedronken hebben of van die vork en lepel gehapt hebben en vervolgens door de vaatwasser zijn gegaan. Als mijn wolvoorraad de bodem naderde, had ik die wol ook meegenomen, schoonmaakspullen heb ik nog veel te veel, te enthousiast ingekocht, anders waren die voor mij ook begeerlijk. MA

Jo en joh zei

Ineke: Dat worden vast sokken van dat verloop garen. Ik heb al een idee voor wie? Zit te denken aan een give-away.
M.A Ik ben het helemaal met je eens wat dat ontsmetten aan gaat. Dat zeg ik ook altijd, dan kan je niet uit eten of in een hotel slapen.

Anoniem zei

Leuk gescoord voor weinig!

De plastic zakjes met uitgetrokken garen zijn juist altijd een stuk goedkoper dan een bolletje :-)
Ik ben benieuwd wat je van het katoenen garen gaat breien/haken.

Consuminderen met Marianne.blogspot.com

Jo en joh zei

Van het witte katoen brei ik meestal werkdoeken en met de gekleurde maak ik er meestal een randje om. Ooit ben ik aan een sprei begonnen maar die heb ik weer afgehaald, veel te zwaar. Ik ben wel op zoek naar iets voor het gekleurde garen.

Willy Kooiman zei

Wat zijn jullie weer goed geslaagd! Wij douchen hier ook het liefst met zeep, je hoort wel vaker dat mensen daar toch de voorkeur voor hebben. Die wolletjes zijn hartstikke leuk, ook al heb ik nog genoeg liggen ; ik had het ook meegenomen.

Groetjes,
Willy