Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 12 mei 2014

Hij hangt en r.ommelmarkt.

Zo blij met mijn nieuwe rolgordijn. Eindelijk hangt het. Moest ook wel want als de zon schijnt en het warm wordt schijnt hij precies op de eettafel.



Is wel lekker maar als het meer dan 25 graden wordt is het niet fijn meer.
We zijn er lang mee bezig geweest omdat we het net zo wilden zo het zat met een stripje erin maar helaas moesten we de moed op geven en er een tunneltje in maken.


 Zeker een week zijn we aan het denken en aan het oefenen geweest of het nog anders kon maar helaas. 
Toen we het stripje er in wilden zetten scheurde het doek door de scherpe randen die er aan zaten. 
De tunnel is met de handmachine genaaid  dank zij een tip van M.A een anonieme mee leester die me op die gedachte bracht.
Het valt namelijk niet mee om met de stof aan de rol te naaien. Joh hield het uiteinde vast en zo ging het prima.
Ik kon met de handmachine heel snel even stoppen.


Meteen heb ik weer wat geleerd want toen het hele rolgordijn af rolde zag ik dat op een halve meter van boven een naad zat. Zie in dit bericht.
Zo zou je er weer een nieuwe stof aan kunnen naaien en heb je geen nieuwe rol meer nodig.

Donderdag voor we de boodschappen deden gingen we nog naar de r.ommelmarkt die een straat achter de winkel was.
Echt een leuke r.ommelmarkt en beslist niet duur.


Vooral kleding was echt goedkoop en zag er ook erg goed uit soms zelfs nog nieuw. Het ondergoed allemaal nieuw 50 eurocent per stuk. Een shirt met korte en met lange mouw( die me beide prachtig stonden) 1 euro per stuk. Helaas is zwart niet zwart op de foto maar ze zijn echt roet zwart.




Het roze vest 1 euro en een paar bijna nieuwe W.olky schoenen voor 2 euro. Ik kende ze want toen ik nog werkte heb ik ze ook gehad precies dezelfde. Ze lopen heel goed.





Verder nog wat handige dingen voor 20 eurocent. Shampoo, roestvrijstaal reiniger, 3 stukjes zeep, voor de kleinkinderen een potje met vergrootglas zodat ze beestjes kunnen bekijken, en 3 pakjes thee. Zeer geslaagd dus. Bij de K.rinloop vond ik ook nog  1t shirt  en Joh een overhemd.  Daar is de kleding 1,50 euro per stuk.


Is nog niet gewassen, erg gekreukt.

4 opmerkingen:

TIO zei

Dat rolgordijn ziet er heel erg mooi en goed uit hoor!
En je heb goed gescoord met die kledij!

Vlierbloesem zei

Wat had je weer een boppeslach op de rommelmarkt!

Vlijtig Liesje zei

Ik vind het een erg mooi rolgordijn. Zo eentje heb ik ook nog overwogen, maar mijn man wilde het niet.

Nu hebben we die woeste gordijnen van de Xenos. Dat heeft mijn man er nu van!

Willy Kooiman zei

Jeetje, wat goed geslaagd allemaal en wat is het heerlijk als je allebei 2 rechterhanden hebt. Leuk om te lezen.

Groetjes,
Willy