Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

dinsdag 20 mei 2014

R.ommelmarkt en..

Eigenlijk heb ik weinig te melden op dit moment.
Zaterdag zijn we wel naar de r.ommelmarkt geweest en ben ook wel geslaagd met wat ik kocht.
Alleen gebruiks voorwerpen.
Het 1e wat ik kocht was een klein parapluutje voor 50 eurocent want het zwaard van Damocles hing boven ons.

Gelukkig viel het reuze mee. Het is erg onhandig op een r.ommelmarkt met een grote paraplu rond te stappen want je kan niks oppakken bijna met 1 hand vol.
Deze kleine past in een tas en dus erg handig. Voortaan gaat hij altijd mee.
Daarna zag ik een bakblik voor 1 euro, dezelfde kocht ik 4 jaar terug bij de action, Nu kan ik de 2 broden van J. tegelijk bakken.


 ik weet niet meer wat hij toen kostte maar meer dan 1 euro.
Dan nog wat nuttige dingen voor 50 eurocent. Zout, koekkruiden en kaneel.

Joh zocht een andere telefoon omdat de onze wel eens hapert, hij vond voor 50 eurocent een andere die zelfs beter is vanwege de verlichting. Veel beter te lezen. Hij had er 3 telefoons bij. 1 boven 1 in de keuken en 1 in de kamer.



Ook zag ik weer een kneutje in de tuin.


Gistermiddag gingen we lekker fietsen, mijn zus en haar vriend hebben op 12 km afstand een huis gekocht.
We gingen niet met het idee om bij hun te kijken maar we kwamen ze toevallig tegen en moesten natuurlijk even mee om het nieuwe stekje even te bekijken. We dronken samen een kop koffie uit de thermoskan erg gezellig.
Daarna haalden we afplaktape omdat we nog steeds aan het verven zijn. Alleen nog de plinten.
Dat geeft veel gedoe want alle kasten moeten leeg omdat we ook achter de kasten willen schilderen.
De kast in de woonkamer was vandaag aan de beurt.
Alle glazen afgewassen en alles wat we nooit meer gebruiken stopte ik in een doos voor de komende r.ommelmarkt in het dorp en weer andere dingen gingen in een doos naar de vliering. Dat ruimt meteen lekker op. Vandaag is de keuken en de hal  aan de beurt daar staan 5 kasten, een boekenkast, een bordenkast en een antieke kast een pannenkast en een kleine kast voor handschoenen e.d. Dat belooft wat, hard werken.

s'Middags als ik nog even tijd heb brei ik op verzoek nog werkdoeken.


 Deze is voor eigen gebruik, de onderste is op verzoek. Zij wil met een wit randje. Het garen koop ik op de r.ommelmarkt en als je van binnen uit de rol begint is het mooi schoon.


6 opmerkingen:

Vlijtig Liesje zei

50 cent voor een telefoon vind ik echt een goede vondst!

Het paraplutje lijkt me erg handig. Vooral vanwege het formaat.

Jo en joh zei

Inderdaad een koopje voor 50 ct. En erg handig dat formaat paraplu. In de fietstas heb ik ook zo een.

Pippa's Hus zei

Jeetje wat een mazzeltje die telefoons, ik ben ook nog op zoek. wie weet vind ik nog eens wat. XX Esther

Birgit zei

Schöne Sachen habt Ihr wieder gefunden ! Und fleißig wart Ihr, Renovieren ist immer viel Arbeit !
Genießt die Sonne,
Liebe Grüße,
Deine Birgit

ineke zei

straks is lekker je huis, schoon, geverfd en opgeruimd!!!
ook ik ben in mijn hele huis aan eht opruimen en wegbergen.. heerlijk die lege plekken overal.. geeft ook een opgeruimd gevoel in je hoofd!

Vlierbloesem zei

Ooh voor 50 cent, ik betaalde toch nog 5 euro voor een telefoonset... Had ik maar 50 cent betaald...