Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

dinsdag 10 juni 2014

Bloemen en r.ommelmarkt.

Na aanleiding van dit bericht ging ik voor de Pinksteren ook even de tuin in. Maar zoveel mooi's was er niet bloeiend in mijn tuin. Met een beetje uit de tuin en uit de berm maakte ik dit ervan.
s'Avonds als de zon er op schijnt begint de vlierbloesem heerlijk te ruiken althans dat vind ik. Joh zegt het ruikt hier naar kattenpis, nou ja zeg. Hij heeft een totaal andere geur beleving dat is wel duidelijk.
Ze staan er nog steeds alleen de vlierbloesem is verwelkt.


Vrijdagavond was in het dorp hiernaast een r.ommelmarkt. Vorig jaar was het niet veel bijzonders, dit jaar was het weer wat beter.
Zei ik niet dat mijn kledingkast vol was? Ik kon dat nieuwe hemd niet laten liggen en kocht het voor 1 euro.
Iedereen had het door de vingers gehad maar de meesten zijn toch te dik. Het stond mij super omdat het ook mooi van lengte is.



Joh kocht  piripiri olie met boek voor 50 eurocent en een stekker met aan en uit knop voor 50 ct.



Gisteravond aten we lekker buiten. Ik was wat lui door al die warmte. Zaterdag namen we nog eens kip mee omdat het in de reclame was, ingesmeerd met de piripiri olie en gekruid en zo nestelden we ons weer in de luie stoel bij de grill.
Joh had ook een nieuw bankje gemaakt omdat de oude wat gammel was, de ene zette ik tegen het tafeltje en de andere er voor, kleedje er over en eten maar. Aardappeltjes uit de oven met sla. Lekker was het.



En de vogeltjes het is een aardigheid. Veel jonge merels maar ook kwikstaartjes. 1 maakt nu een nest in het houthok. Daar zit een halve deur voor maar daar vliegt hij onderdoor. Ook als wij daar op 3 meter afstand zitten.


jonge kwikstaart.
Zelfs bij mijn voordeur is een zwaluw bezig een nest te maken. Ik haalde het er weg maar hij weet niet van ophouden dus heeft hij gewonnen.

Dit is de rakker, hij bemest meteen mijn zelf gestekte geranium's.

3 opmerkingen:

TIO zei

Wat gezellig en leuke fotos!!!

Willy Kooiman zei

Wat leuk om te lezen (én te zien) Grappig dat die zwaluw zich niet laat wegsturen.
Wij hebben een nestje merels in de heg (die ter afscheiding tussen de buren en ons staat) gehad en die zijn uitgevlogen. Jammer dat de kauwen er een paar van doodgebeten hebben. Het was een hoop gekrijs, gewoon angstaanjagend om aan te horen. 2 kleine mereltjes waar het koppie van afgebeten is en de rug open. Zo zielig. Papa en mama merel hebben zo hun best gedaan en je hoort dat ze nu nog steeds (na 4 dagen) aan het roepen zijn/zoeken zijn.
Enfin, dat is de natuur. Zo gaat dat gewoon. Maar zo zielig om te zien.
Wij houden het eten ook simpel met die warme dagen, toch kun je dan nog steeds gezond eten, dat blijkt maar weer.
Leuk die aankopen op de rommelmarkt.

Jo en joh zei

Willy: hij is al dagen bezig maar het lijkt er niet op dat het echt doorzet met die zwaluw. We wachten het rustig af. Zielig dat de 1 de ander afmaakt. Hier zijn erg veel merels. Ik denk 2 nestjes van 4. Het lijkt er iedere avond op dat de ouden de jonge weg pesten, het is hun territorium en de jongen moeten maar een ander heen komen zoeken zo lijkt het.