Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

woensdag 4 juni 2014

tweedehands leven omdat het leuk is en..

Wat een heerlijk weer was het zaterdag.
We gingen natuurlijk naar de r.ommelmarkt want nu moet je er bij zijn in de winter zijn er geen r.ommelmarkten.
Ik vond weer mooie dingen zoals dit lieve zwarte vestje met rozen voor 1 euro.


 Mooie knoopjes zitten erop die zijn het al waard.
Vervolgens nog een zwarte trui van Bjorn Borg. Het balletje peuterde ik eraf ook voor 1 euro en een zwart t' shirt voor 1 euro. Voorlopig is mijn kleding kast wel weer gevuld.



Verder nog voor mijn bloemen een fles vol P.okon voor 20 eurocent dat kwam mooi uit want de mijne was bijna leeg, ik had al eens gezien of het ergens in de reclame was maar nee.


Ook handig een kussen voor in de auto voor 50 eurocent. Het draait mee als je uitstapt. Goed voor mijn rug.




Voor de vakantie op de valreep nog 2 mooie zonnebrillen voor 20 eurocent tezamen. Ik draag ze eigenlijk nooit en als ik eens in de auto zit
en de zon schijnt zet ik meestal Joh zijn bril op maar die zakt steeds af dus tijd voor een eigen brilletje en kijk eens naar het koordje


wat er aan zit, het kleurt er prachtig bij. Inmiddels allemaal een sopje gehad. De donkere is heerlijk op en precies mijn maat.

O, ja en zeep niet te vergeten, 2 prachtige plakken voor 20 eurocent nog mooi in een doosje en lekker dat ze ruiken.


Je zou ze zo cadeau kunnen geven dat doe ik eigenlijk nooit, als ik het zou doen dan zeg ik het erbij en pak het ook niet in. Dan geef ik het als iets extra s. Toen ik ze kocht zei de meneer er zit zeker een das in vanwege dat lintje wat er op is geplakt.

Toen we weer thuis kwamen zetten we de grill op het tafeltje en een kip erin zodat we lekker buiten konden zitten te genieten.


Het tafeltje is gemaakt om de elektrische zaag erop te zetten.
Het schilderen is gebeurd. Ook een manier om van je plaktape af te komen ( tijdelijk).


Joh schilderde deze week nog een opdek deur omdat hij een paar jaar terug eens de thinnerfles liet vallen.Er zaten allemaal vlekken op de deur en ik had het al vaak gevraagd maar nu is het toch eindelijk klaar. Ik vond me zo'n slechte huisvrouw met al die vlekken op de deur, net of ik  nooit een deur afneem.

6 opmerkingen:

Willy Kooiman zei

Ja, nu is het de tijd voor rommelmarkten. Soms heb je er 3 in de omgeving en dan is het kiezen naar welke je zal gaan. Heerlijk zoals jullie alles bij elkaar sprokkelen.

Willy Kooiman zei

Hier ben ik nog een keer. Voor de bereiding van Komboucha gebruiken ze vaak een warmhoudplaatje. Dit zou je ook kunnen gebruiken voor je desemstarter. Zo blijft de temperatuur constant en het stroomverbruik is erg laag.
Hier vind je zoiets: http://www.vinimare.nl/contents/nl/d439.html

ineke zei

leuke kleding heb je gevonden!!! en heerlijke zeep.

Anoniem zei

ik moet declutteren ofwel ontrommelen, want de schuurdeur wil nog maar net dicht en er moet ruimte komen voor een goede bbq, dus kringlopen breng ik alleen wat naar toe en rommelmarkten moeten maar even zonder mijn bijdrage succes hebben, jammer, want dingen "vinden" is spannend. De diashow tafel die ik vorig jaar kocht,opklapbaar, twee opstelvlakken, om buiten mijn borduurspullen uit de zon en binnen kijkbereik te hebben, kan als opsteltafel voor het lekkers dienen, ik had eerst aan de strijkplank gedacht met een 1persoonslaken, maar op ons kleine plaatsje kan ik beter twee dingen neerzetten als we gasten hebben, want rondlopen is er dan niet meer bij. Leuke succesjes heb je weer gescoord, zo komt Jan Splinter ook wel door de zomer. Ik weet dat jullie geen Jan Splinters zijn, maar het voelt zo goed, iets goeds voor weinig geld in handen te krijgen. Neem quiltstrijkijzertjes: klein,. opvouwbaar, enz. Alleen, de mijne wordt niet heet genoeg voor katoenen patchworkstofjes, kostte 35 euro. Een reisstrijkijzertje kan de katoen wel aan en was 3 euro in de kringloop, het eerste een miskoop, het tweede een goede aanschaf, de prijzen hadden beter omgekeerd kunnen zijn, qua gebruiksgemak. Een authentiek stijkplankje voor patchwork idem, A4 formaat, zo maar 25 euro. Oud plankje, schuurpapier A4 formaat, op maat zagen, stuk molton (rest) drie keer opgevouwen, twee lussen van breed elastiek en hee, voor wat werk en ongeveer 1 euro heb ik een strijkplankje met antislipmatje voor mallen omtrekken (ik ben toch niet gek? nou ja, alleen dat quiltstrijkijzertje, maar die kan wel weer heel goed gebruikt voor mijn zijden dassen quilt, die in de planning staat - kringloopdassen natuurlijk). MA

Elizabeth zei

kijk, dat is nog eens scoren! Echt leuk vooral dat vestje in blauw met rozen. Heel mooi.

Vlierbloesem zei

Wow dat zijn weer hele mooie spullen! Goed gedaan zeg! Ik kringloop ook veel maar geef ook veel spullen weg aan de kringloop of op facebook gratis af te halen.