Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 2 juni 2014

Vakantie en..

Misschien voor sommigen die ook een caravan hebben een tip. Waarschijnlijk weten de meesten het wel, wij niet dus.
Zo eens in de 6 a 7 jaar moeten er nieuwe banden onder de caravan omdat ze echt slijten ook al staat hij stil en droog. De banden worden gaar.
De laatste keer lieten we dat doen bij de caravanhandel waar onze caravan gekocht is. We lieten hem helemaal na kijken.
De remmen piepten akelig als we stopten en iedereen kijkt dan op. Dus of ze daar ook eens naar wilden kijken.
Toen we weer op pad gingen met de caravan piepten de remmen nog steeds. Er waren wel andere banden onder gezet.
Na zoveel jaar was het weer zover, manlief zei ik ga naar een andere reparateur.
Ik vraag gewoon bij de garage of ze ook caravan 's in onderhoud hebben.
Dat deden ze wel dus met de controle van de auto ook de caravan mee.
Bleek dat er 1 remschijf versleten was en dat er banden van 2002 onder zaten. De man liet ze mijn man zien hoe gaar ze waren.
Elke keer als er nieuwe banden onder komen staat op de band aan de zijkant de maand en het jaartal van de nieuwe banden.
Je moet er niet aan denken om langs de route du soleil langs de kant te staan. Ik heb het wel een paar keer gezien en zelf ook een keer daar gestaan bij een drukke afslag. Echt geen pretje.
Ook werd het gas
nagekeken en de lampjes vervangen van de verlichting.
Het beestje is tenslotte 20 jaar oud maar mag nu weer 5 jaar mee hopelijk, met de voortent van 1 euro die nu voor de 7e keer wordt gebruikt.


Vorige week nog 2 korte broeken gekocht bij de kringloop voor 1 euro 50 per stuk. Ze zijn er niet vaak in mijn maat dus toehappen. Op de foto zijn ze nog ongewassen, inmiddels liggen ze klaar voor de start.
Ik kreeg er nog een houten lepel gratis bij.






7 opmerkingen:

ver-greetmenietje zei

Gelukkig vonden jullie nu wel een
garage die jullie kon helpen!
Ik vind het altijd zo triest als
mensen in panne staan langs de kant
van de weg (zeker in de vakantieperiode!)
Goed gevonden weer die broeken!
liefs en fijne dag nog.

Vlierbloesem zei

Eigenlijk is dat wel erg, ze hebben jullie gewoon voorgelogen met die banden... Wij hebben ook een karretje die heeft ook nieuwe banden gekregen. Een paar jaar terug nu hebben we een bagage ding op het dak.

Jo en joh zei

Vlierbloesem. Niet alleen met die banden maar ook met de rem, ze hebben er volgens ons niet eens naar gekeken.

Pippa's Hus zei

Een voortent voor een euro?????
Waar haal je die???? XX Esther

Jo en joh zei

Pippa's hus: Op de r.ommelmarkt gekocht. Joh zocht een kleed om een bult zand af te dekken zodat het niet weg waaide, hij zei ik koop een oude tent en snij het zeil eruit, dat feest ging dus niet door want het was een prachtige voortent beter dan die van ons want die lekte en deze niet.

Willy Kooiman zei

He jakkes, het lijkt wel of je overal zelf verstand van moet hebben want ze beduvelen waar je bij staat. Fijn dat het nu allemaal geregeld is en dat jullie onbezorgd op vakantie kunnen. Veel plezier !

Anoniem zei

Goed gevoel, dat de caravan op nieuwe banden en met goede remmen rijdt. Vorig jaar reden we weg van stad Grunnen (met de auto, voor familiebezoek) en net na Heerenveen lag een volgepakte caravan op zijn zijkant, leverancier woonde in Heerenveen. Daar ging die mensen hun goede stemming en misschien wel hun vakantie. Over gaargeworden banden gesproken,. lach niet, mijn vader en broer maakten in 1954 een houten poppenwagen voor mij, met metalen wieltjes, rubber massieve bandjes en een gebogen triplex kap. je raadt het a: de bandjes zijn gaar en de poppenwagen staat voor de deur van mijn hobby materialenkast, dus dat is iedere keer optillen die wagen als ik bij de kast moet. Tot nu toe niet de goede maat wielen of rubber banden kunnen vinden, van een modernere poppenwagen overzetten kan niet, dat staat niet.MA