Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 21 juli 2014

Logé en k.ringloop.

Allereerst bedankt voor jullie medeleven.

Het zal nog lang duren voor er bekend is wie de dader(s) zijn van dit onmenselijke drama.

Voor ons gaat het leven gewoon weer door met het besef dat je er vooral van geniet voor het te laat is. Het kan zomaar voorbij zijn....

We kregen een logé voor 3 weken. Altijd welkom heel gezellig. Zo stond ik vanmorgen 7 uur al langs de weg te wandelen in de regen. Heerlijk die frisse druppels.


We zijn donderdag naar de k.ringloop geweest en slaagden goed voor 6 euro.
Joh vond haringen voor de tent en elastieken, altijd handig om reserve te hebben.



Zelf vond ik een rokje.


Dan vond ik een prachtige b.h in , hoe is het mogelijk mijn maat, die ben ik nog nooit tegen gekomen, puur toeval en dan laat je het niet liggen. Het was ook 1 van goeie kwaliteit dat voel je meteen. Voor dergelijke b.h's betaal je in de winkel al snel 80 euro.




Een prachtige theedoek van half katoen half linnen met een gezellig dessin.



Wat restanten breigaren voor de breimachine om in te breien of om af te breien altijd handig.


Een tijdje terug vond Joh deze al eens.


 Toen ik ze zag kon ik niet meteen thuis brengen wat het was. Ze zijn ook voor de caravan. Je hangt de stokken van de voortent eraan. Vorig jaar hadden we 1 stuk. Toen hadden we geluk want aan onze oude voortent zaten vier stokken en aan onze nieuwe zaten er maar 3 dus 1 verplaatsen en het was snel opgelost. Nu hebben we dus 3 op voorraad voor 50 eurocent.

En wat stond daar nu weer in de garage uit elkaar, de wasdroger, hij had het weer eens begeven. Joh zei ik heb nu even geen zin om er naar te kijken maar als het een regenachtige dag is zal ik dat wel eens doen.
Zo gezegd zo gedaan en hij heeft het weer geflikt. Hij doet het weer. 4 jaar gelden voor 30 euro gekocht.
Op dit moment heb ik hem ook niet nodig maar ik ben wel blij dat hij weer klaar staat voor de winter of bij vies weer. Vandaag zal het vast nog wel droog worden dus blijft mijn was nog even liggen. Ik ga zo eens naar de buien radar kijken.



8 opmerkingen:

Willy Kooiman zei

Leuk hoor, zo'n logé. Jij loopt nu dus ook 's ochtends vroeg te genieten van de natuur. Mijn man is ook zo handig, droger én wasautomaat 14 jaar oud (zelf onderdelen vervangen) en het is dat ik de vaatwasser niet meer wilde anders had hij die ook weer kunnen maken. Stofzuiger idemdito; zelf koolborstels en snoer vervangen.

Groetjes en een fijne dag!

Jo en joh zei

Altijd handig zo'n man. Dat bewijst maar weer dat we er niet zonder kunnen.

Anoniem zei

Onze droger staat een beetje te bonken, volgens mijn man is er een roller stuk z9die dingen waar de trommel mee in balans en minder luidruchtig worden gehouden). Onnodig te zeggen dat manlief dat wel weer maakt, maar om aan onderdelen te komen van een 1 jaar oude droogtrommel is vaak lastiger dan repareren, ik hoor de stommelgeluiden van beneden komen om de droger in het bedrijfsgedeelte binne te dringen, klopt, handig zijn ze, mannen, maar ja, soms klopt ook dat mannen van Mars en vrouwen van Venus komen (Huub Stapel gezien, hilarisch, manlief? die kwam van Jupiter, hij heeft een groot deel van de show geslapen, had wel een extra drukke week achter de rug). Die dingetjes met dat kleine boogje, die zitten toch ook aan de schaarlijnen van je tent? Zou ik ook niet laten liggen, je kunt er beter mee dan om verlegen zitten. Allerlei "lonten" voor petroleumapparaten gaan ook altijd met mij mee naar huis, waar kun je die nog gemakkelijk kopen? Nou dan, kopen dat spul in de kringloop. MA

Jo en joh zei

M.A ik snap wat je bedoeld voor scheerlijnen maar die zijn toch anders. Op een 1 jaar oude droger heb je vast nog garantie. Ik zou het in ieder geval proberen.

Anoniem zei

Sorry, de droger is minstens 15 jaar oud, de 5 had ik niet weg zien vallen, hitte, zullen we maar denken, en de onderdelen waren via internet nog verkrijgbaar, helaas geen levenslange garantie. Zo'n b h is een buitenkansje, had ik ook niet laten liggen. Even in een sopje en je hebt heel wat bespaard, zeg. Momenteel vind ik het te warm voor mijn arko auto en kringlopen, de lakens wapperen aan de droogmolen en we eten vooral groente en fruit in grote porties, kraanwater in de koelkast, hoeft de kraan niet lang te lopen voor een glas met of zonder smaakje en ijsthee, net drie citroenen gekocht bij Lidwientje, maken we zelf, veel goedkoper. (arko, alle ramen kunnen open!, de volgende aauto moet airco hebben, vanwege de steed warmer wordende zomers waar ik slecht tegen kan, maar wel een sjaaltje om het hoofd, want ik krijg er hoofdhuid-hoofdpijn van, die weken kan blijven opspelen). MA

Anoniem zei

Update: de droger is gekocht in februari ...1990! Na drie foute kogellagers (te dik) nu als laatste redmiddel blijkbaar de goede onderweg, men kon ons zelfs vertellen wanneer de machine gekocht was (24 jaar geleden dus), maar waarom zou je iets naar de stort brengen als het nog voldoet en te repareren valt? Kosten: 2 x 22 euro, kan er mee door en petje af voor de importeur, wat een goede administratie houdt die er op na. MA

Jo en joh zei

Inderdaad een goeie importeur. Fijn dat het zo wordt opgelost, ik zou ook geen nieuwe kopen want die heb je niet voor die prijs.

my cozy ❤ little space zei

leuke blogje ik zag u via andere bloggers...zal zeker terug komen...