Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 14 juli 2014

R.ommelmarkt, natuur en..

Wat was het heerlijk weer deze week. Altijd blij als ik s'morgens uit bed stap en de was meteen kan ophangen. De 3 nieuwe broeken wapperen lekker in de wind.


Wat er met deze 2 scholeksters is weet ik niet. Ze denken zeker dat we nog steeds op vakantie zijn. De foto is van uit mijn keukenraam genomen onder het rolgordijn door. Een paar keer op een dag komen ze langs. Prachtig om naar te kijken hoe ze met die grote rode snavels wormen uit de grond halen.



Ik was voor de vakantie in de wolken. Ik vond een paar prachtige stappers van W.olky voor 1,50. 
Ze zagen er niet uit maar een poetsdoek er over en ze veranderden tot een paar fijne stappers met een goed voetbed. Mode daar heb ik nog nooit van gehoord.


Er was bijna niet opgelopen.

Van mijn dichte schoenen worden de zooltjes altijd heel vies en daar heb ik toch zo de pest aan, het voelt 
zo  vies aan de voeten. Ik maak ze elke keer schoon.
Toen ik vorige week een praatje aan knoopte met 2 vrouwen in de K.ringloop vertelde 1 dat ze steunzolen had en die pasten volgens haar alleen in D.urea sandalen  omdat die losse inlegzooltjes hebben.
 Ik doe altijd een pantykousje om de steunzool. Nee zei die andere ze passen in alle sandalen, ik plak ze er gewoon in. Het bracht me meteen op het idee om een paskousje om het zooltje te doen en dat bevalt prima. Bedankt dames voor dit leuke gesprekje. Zo leer je iedere dag weer bij.


                                                                                                               
                           

Deze nog een keer gemaakt maar nu niet ingelijst maar afgewerkt met stof en lint, voor mijn zus die gisteren 65 werd. 


Kosten misschien 1 euro. Het materiaal komt allemaal van de k.ringloop of van de r.ommelmarkt. Ik deed er een kadobon en een pot jam bij. Ze gaat binnenkort verhuizen kan ze zelf iets uitzoeken voor haar nieuwe woning.

7 opmerkingen:

Nicole zei

wauw aan die schoenen zie je gewoon dat ze lekker lopen!!

Leuk weer van je te lezen!

groet Nicole

Marion zei

Goed idee van die pas sokjes.
Leuk borduurtje heb je gemaakt, ik heb pas ook een hele doos borduurgaren gekocht op de rommelmarkt voor misschien een euro, zo blij ben ik daar dan mee.
groetjes,
Marion

ver-greetmenietje zei

Dat zien er inderdaad heel makkelijke schoenen uit!

Mooi weer vorige week? Hier regende het oude wijven ;) (spreekwoord van hier)Ongelofelijk veel regen en dan mogen we nog blij zijn want heel veel mensen kregen water binnen bij ons was het alleen maar grijs en nat....Vandaag pas de eerste dag
een beetje beter terug...
Wat heb je een mooi kado voor je
zus gemaakt!
liefs

Jo en joh zei

Vergreetmijnietje: fijn dat het iets beter met je gaat.
Marion: Kan me dat gevoel voorstellen, ik wordt er ook altijd blij van.

Willy Kooiman zei

Wolky's lopen heerlijk, ik heb ze zelf ook. Zijn in de winkel erg duur maar ik slaag meestal wel via MP. Wel je tijd afwachten en ook wel eens kopen als je ze eigenlijk niet nodig hebt. Het lukt mij alleen nooit om voor 1,50 euro een paar Wolky's te scoren maar als ik het onder de 25,00 euro kan houden ben ik hartstikke tevreden. Leuk borduurwerk heb je gemaakt.

Jolanda zei

Fijn, zulke schoenen en dat voor zo weinig. Lekker loopschoenen zijn belangrijk.
Wat leuk dat die scholeksters in jullie tuin eten komen zoeken. Zit vast een nestje in de buurt.

ineke zei

mooie zomerschoenen!! hoezo niet modieus? ik vind ze prachtig!
en ja de was lekker buiten drogen vind ik ook het fijnst.