Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

woensdag 10 september 2014

De natuur.

De natuur was grillig deze zomer en hard.

Eerst hadden we een inductie inslag waarbij onze computer er aan moest geloven met bijna alle rand apperatuur en de modem (Momenteel werk ik op een oude, trage zodat we rustig om ons heen kunnen kijken naar een andere). Inmiddels wel wat vergoeding gekregen en een nieuwe modem.
Het was me een knal en alles was uit. Dat was in de laatste week dat de hond nog bij ons logeerde.
Het arme beestje was zo bang, stond te trillen op zijn poten en wou mee naar boven.
We namen zijn kleedje dan maar mee naar boven en de hond werd ook naar boven gesjouwd zodat we rustig verder konden slapen.

De zaterdag's wou ik een broodje bakken in de broodbakmachine van 2 euro bleek die ook stuk te zijn. Dat was wel balen want dit was een machine met een glutenvrij programma en vind die maar eens weer. Het was een super machine.
Afijn niet getreurd ik had nog een andere op zolder staan wel zonder glutenvrij programma maar het lukt wel om er een goed brood in te bakken zodat ik weer even voor uit kan. Als het me verveeld weet ik nu in ieder geval wel welke machine ik wil.

Dat de natuur hard is bleek op een ochtend toen we uit bed kwamen en aan de keuken tafel zaten te eten
Ik zag een schaap bij het hek liggen en dacht zelfs dat het er 2 waren omdat het een bruine was met een lichte achterkant.


Hij lag wat verscholen achter de bloemen.

Van uit het keukenraam.
Toen ik tegen 12 uur nog even achter de computer ging zitten lag hij er nog steeds en toen zag ik pas wat het probleem was.
Het arme dier zat verstrikt in het gaas. Het werd zijn dood.

Van uit de kamer.

Ik vond het zo triest dat we het niet eerder hadden opgemerkt. s Morgens als we zitten te eten tellen we ze vaak even.
Het is niet onze verantwoording maar als we kunnen helpen doen we dat altijd.
Later in de middag kwam de boer het arme schaap ophalen.
Ik ben er de hele dag mee bezig geweest dat we niks hebben gezien.

5 opmerkingen:

Jolanda zei

Ik kan me voorstellen dat je dat naar vindt. Als je het eerder had gezien zou het schaap wellicht nog geleefd hebben.
Toch kon je er niets aan doen.

Anoniem zei

Welkom terug op het net, ik heb je gemist. Duidelijk geen gaas geschikt voor schapenhouders, als het wel zo verkocht wordt niet geschikt voor een rad met een smallere snuit dan Texelaars. Wij hadden vroeger thuis altijd kippengaas (kon een kindervuistje door) en dubbeltjesgaas (kon een normale pink door) voor de kuientjes en konijnen. Maar ik kan me voorstellen dat je denkt dat je misschien het verschil voor dat schaap had kunnen maken. Waarschijnlijk niet. Goed dat je de 2e bbm nog had en ach, er staan er wel eens in een kringloop of op een vlooienmarkt. Ik heb laatst een Inventum laten staan, ik wacht nu gewoon tot de een of andere kennis graag van zo'n ding af wil, dan vraag ik wel of ik hem mag proberen alvorens te kopen. Di Duitse broodrijsmandjes kosten notabene 13 euro hier in Nederland, ik kijk wel in Duitsland als ik daar weer eens heen ga (zo'n 4 x per jaar zolang het tolvrij is, misschien gooi ik anders de fiets achter in de auto, parkeer in Nieuweschand en ga fietsie- fietsie naar Bunde. Zolang ze in Friesland geen tol gaan heffen voor Groningers vind ik het best nog meevallen en anders beroep ik me op mijn Drentse geboorterecht (snap echt niet waarom grunnegers en Frysken menen op elkaar af te moeten geven en de Grunnegers dan ook nog eens zeuren over Drenties, alsof die zwakzinnig zijn, wat willen ze nou, er gaat niets boven Groningen, ik heb op de kaart van Europa gekeken en ze hebben gelijk, niets dan zee boven Groningen, dus niets. Ik heb bog nooit Friezen en Drenten over en weer op elkaar af horen geven, en zo hoort het ook).MA

Pippa's Hus zei

Ach dat is inderdaad heftig van het schaap. Snap dat je het lastig vind. XX Esther

Jo en joh zei

Jolanda: Zeker weten.
M.A Dat gaas wordt toch echt voor schapen gebruikt. Vaak heeft de boer er wel een schrikdraad voor. Het gaas hebben zelf geplaatst en als de boer er schokdraad voor wil moet hij dat zelf verzorgen dat doen wij niet.

Anita Willems zei

Ach, wat sneu van dat schaap.
Ik kan me voorstellen dat je daar mee zat.