Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

dinsdag 9 september 2014

De tuin.


Zo daar ben ik dan eindelijk weer terug.  Dat was langer dan de bedoeling was maar daar over later meer.

Mijn blog wil ik wat veranderen zodat het gemakkelijker zoeken is. 1 onderwerp per keer.

Deze keer is het de tuin en het oogsten van alle lekkers.


Pruimen geweckt en veel jam gemaakt, ook appelmoes geweckt.






De woudbonen en capucijners liggen te drogen op zolder.

Helaas wil het uploaden van de rest van de foto's niet lukken.

De uien wordt al van gegeten en de prei plantjes zijn uitgeplant. Het leken er maar een paar maar achteraf viel dat reuze mee. 


















3 opmerkingen:

Jolanda zei

Heerlijk toch, dat goed uit de tuin. Het blijft leuk om daarover te lezen.

Anoniem zei

Ben nog steeds in het bezit van een overvloed aan jam, resultaat van zelf plukken en wegkraampjes. Die potten net ring en oplegplaatje van h ak, dat is de soort weckglas die ze in Amerika het meest gebruiken. Ik neem aan dat zo'n deksel meer dan 1 keer gebruikt kan worden, meld je het nog als je meer dan bij gewone deksels hebt dat ze te vroeg en onbedoeld opengaan? MA

Jo en joh zei

Ik ga het zeker melden als ze vroeg tijdig open gaan. Vorig jaar had ik gewone jampotten gebruikt maar bij iedere pot was een klein schimmelvlekje te zien. Ik schepte het er gewoon af en heb het wel opgegeten. Deze grote potten heb ik gesteriliseerd op 90 graden zodat het hopelijk nu wel goed gaat. Wel eerst het deksel vast draaien en dan een kwart slag weer losdraaien zodat de lucht eruit kan en het water er niet in. Daarna weer stevig dicht draaien.