Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

zondag 14 september 2014

R.ommelmarkt.

Naar de r.ommelmarkt gaan we nog steeds. Het  is een hobby geworden.

Deze pan vond ik een tijd geleden. was 2 keer gebruikt en moest 10 euro opleveren. Joh verklaarde me voor niet goed wijs veel te duur en er mankeert vast wat aan.
De mevrouw zei dat hij 2 keer was gebruikt en dat geloofde ik gelijk want hij zag er als nieuw uit. Ik kocht hem voor 7,50  Er zit een beveiliging op zodat ik me er niet aan kan branden, wel aan mij besteed. Inmiddels gebruik ik hem al maanden. De bonen komen er ook veel mooier uit dan als je ze op de gewone manier kookt. Ze behouden veel meer smaak en kleur.




Verder nog gewone huis en tuin producten voor een beetje gevonden zoals vim voor 30 eurocent,
Robijn en de vouwblaadjes  samen voor 50 eurocent. Altijd handig voor kaarten te maken of als de kleindochters komen om creatief bezig te zijn.
Bakpapier voor 20 eurocent, diepvrieszakjes voor 50 ct, lucifers voor 20 eurocent.




Op sommige dingen staan winkelprijzen, De vouwblaadjes waar nauwelijks iets van is gebruikt staat  1,95 op en het bakpapier  ook nog een dikke rol 3,95. Tel uit je winst.

6 opmerkingen:

Birgit zei

Tolle Sachen hast Du entdeckt ! Der Dampfdruckkochtopf ist super, die sind sehr praktisch, auch für große Mengen Suppe, Gemüse.....
Liebe Grüße, hab einen schönen Tag,
Deine Birgit

debora zei

ik ben daar ook zo verslaafd aan en ga ook elk weekend eens op zoek,jammer er komt eind september in belgie een eind aan de buitenrommelmarkten en dan is het weeeer wachten tot het april wordt.je vind altijd wat op je pad en das het leuke eraan!
groetjes debora

Anoniem zei

Vanaf mijn trouwdag kook ik in snelkokers, bevalt prima, al meer dan 40 jaar . Het is waar, heel veel groenten smaken anders als ze snelgekookt worden dan in een pan met water, ik weet onderhand dat ik prei liever in een gewone pan kook.MA

Marion zei

Mooie koopjes heb je weer gevonden. Zo'n snelkookpan is ideaal als van suddervlees houdt.
Het pakje papier is altijd handig om te hebben.
Even ter informatie, mijn brei blog heb ik verwijderd omdat ik toch zoveel niet brei en datgene wat ik wel brei laat ik gewoon zien in mijn andere blog.
Groetjes
Marion

Vlierbloesem zei

Lijkt mij inderdaad ook handig een snelkookpan!

Willy Kooiman zei

Wow, die snelkookpan is wel een hele mooie! Je kunt hier ook in wecken, google maar eens op "pressure canning". Zelf heb ik er geen maar ik weet nog van thuis dat mijn moeder hem altijd in gebruik had. Leuk!