Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

donderdag 30 oktober 2014

R.ommelmarkt.

Zaterdag was het vroeg opstaan want er was nog een r.ommelmarkt.
Eerst kon ik niet erg veel vinden zoals gewoonlijk.
Ik slaag meestal pas op het eind van de rit.
Het was er ook erg druk zodat je eerst bijna niks kon zien.
Wat vond ik daar..heel gewone dingen die een ander niet zo snel meeneemt o.a koffiefilters nr. 2 voor 20 eurocent,


nog eens een b.h van een prima merk(felina nieuw 80 euro.)
voor 50 ct.


 3 bollen sokkenwol 50 ct.


 2 theedoeken 50 ct,


 een spatel 50 ct,


5 kleine breinaaldjes van addi voor 50 ct


en als laatste een inductie kookplaatje voor 3 euro zo goed als nieuw.


Omdat we op vakantie best lang op dezelfde plaats verbleven  krijg je ook meer stroom want er zijn nou eenmaal veel kampeerders die heel veel luxe meenemen denk aan een oven, warm water, airco in de caravan en die nemen dus veel stroom.
Wij hebben alleen een kookplaatje, snelkoker, en een koffieapparaat die de meeste stroom nemen. De Friese dame bracht mij op het idee om er een inductie kookplaatje bij te nemen omdat je die in kan stellen op 300 tot 2000 watt. Zo kan je het limiet minder snel overschrijden. Ik zei nog ik zie ze wel eens op de r.ommelmarkt.
Ja en laat dat nu dus het geval zijn. We konden de schakelaar op de  camping zelf bedienen dat was erg handig als het mis ging.

Joh had ook weer succes. Hij kocht voor 2 euro nog eens een navigatiesysteem.



De andere bracht ons feilloos naar Spanje.
Verder kocht hij dit voor 2 euro.


Een pakje blokjes om de kachel aan te maken, een verrekijkertje, een bewegingsmelder en voor de auto spul om krassen weg te werken.


6 opmerkingen:

Sandra zei

Dat zijn pas koopjes!
Ik hou van rommelmarkten en kringloop, maar geraak er de laatste tijd niet meer, maar het zal wel weer terug komen denk ik.

Fijne dag nog, Sandra

Anoniem zei

Zojuist een vage kennis gewezen op Hart voor Friesland, ze was afgevallen van maat 598 naar kleine 52 en alleen AOW. Ik vertelde dat ze misschien een paar keer moest gaan, maar dat de jassen er 2.50 kosten en als er dan wat hangt wat past, meenemen, je kunt ze altijd met een sjaal op jouw kleurenschema brengen en kleding voor 1.50 is ook niet te duur, als het maar past. ze had nu nog veel van het oude maatje plus aan, met riemen er om en een dik vest onder de te grote winterjas. Ik raadde haar aan er een middagje uit van te maken en zeker even te gaan zitten in de koffiehoek. Ze kende alleen de kledingprijzen van Het Goed en die staat bekend als duur, winterjackje voor 15 euro en zo. Jullie hebben op het eindje nog weer goed gescoord op de rommelmarkt en genoeg ruimte om het op te bergen, beter mee verlegen dan om verlegen, toch? MA

debora zei

altijd leuk te lezen wat jullie rommelmarktvondsten zijn!!hier in belgie,de streek waar wij wonen zijn er geen rommelmarkten meer,na september is dit gedaan tot ergens in april volgend jaar.jammerrrrr!groeten debora

Jo en joh zei

Debora: nu is het hier voorlopig ook gebeurd tot in het voorjaar. We zijn dan meer aangewezen op de kringloop. Is ook fijn.

MA, dat soort mensen schaamt zich vaak om naar de kringloop te gaan. Het gekke is als je ze wat aan bied wat ze nodig hebben willen ze het wel maar zelf er heen durven ze niet.

Marianne zei

Weer lekker geslaagd! Lekker gevoel geeft dat. Zeker als de nieuwwaarde 80 euro bedroeg!
Morgen heb ik ook zoiets op mijn blog staan, waar ik zo goed voor geslaagd ben afgelopen zaterdag en ook nieuw zeer prijzig is geweest :-) Voel de kick nog steeds ;-)

Marianne

Vlierbloesem zei

Ik ga ook bijna ieder week naar de kringloop, echt heerlijk. Wat hadden jullie weer fijne koopjes!