Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 24 oktober 2014

Vakantie 2

Wat deden we op vakantie? Precies waar het voor bedoeld is lekker genieten en rustig niks hoeven en niks moeten. We hadden dit keer de fietsen mee maar Spanje is niet echt fiets vriendelijk. Toch wa


ren we blij dat we ze mee hadden om de boodschappen te doen. We gingen daar door maar 2 keer met de auto er op uit.Van uit de auto kon ik ze goed in de gaten houden. Iemand was zijn fietsen onderweg verloren hoorde ik. Wij dachten vast gestolen. Want dat merk je toch als je de fietsen over de snelweg kwijt raakt.

De Friese dame en ik hadden veel overeenkomsten. Zij breide dus oefenden we breisteekjes. Zij hield van de natuur. Ze had zelfs een snoeischaar mee om van snoeitakken mooie dingen af te knippen. Daar was ze heel goed in getuige dit mandje. Waar ze thuis een herfstbakje of een krans van wou maken.



Ik zocht mijn heil veelal op het strand met Joh waar ik deze leuke vogeltjes op de camera probeerde te krijgen. Dat was nog niet zo gemakkelijk want ze renden steeds weg.



Vorig jaar nam ik veel zeeglas mee maar dit keer was er weinig te vinden. De Engelse dame nam ook wel eens wat voor me mee.


 Van de Spaanse dame kreeg ik een granaatappel. Ze dacht niet dat hij rijp was.




Eerst de strandvondsten in een lege jampot gezet maar het werden er steeds meer dus plaatste ik het in de bedje van zand zo bleef de tak en het bloemetje ook in leven en het doet het nog steeds goed, ik kan er nog van nagenieten.


Op een keer zei J. (Friese dame) toen we het over het eten hadden ik wil ook eens knoflook proberen, wilde het toeval dat ik s'middags op het strand een plastic knoflook vond. Ik legde hem voor haar op tafel en zei je wilde toch knoflook? Samen er heerlijk om gelachen en haar een echte toe gestopt die ik s'morgens op de markt had gekocht.



 Alles verdween in mijn bakje.

Ook vond ik weer dat afschuwelijke vissersdraad.




2 opmerkingen:

Pippa's Hus zei

Het klinkt als een heerlijke relaxte gezellige vakantie. XX Esther

Vlierbloesem zei

Heerlijk Johanna, lijkt me zalig omdat met A te doen als we jullie leeftijd hebben.