Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

zondag 30 november 2014

Breien en bloemen.

Deze week hield ik me weer bezig met breien. Breien van vingerwanten op de breimachine.  Na 3 pogingen was ik aardig tevreden.  Het was even zoeken naar de juiste maat en gelijktijdig oefenen.
Dit is nog een proef model, dat kan je zien aan de pink die is wat te lang. Dat is bij de volgende snel te herstellen. Ook zit er een naadje in wat niet op de goede plaats zit,  een reken fout.  Ik  wou 1 met een  Noors patroon maar kon nog geen vinden.  Dus nog maar even zoeken.




 

Tussen door nog visite gehad van mijn vriendin waar ik al 50 jaar mee bevriend ben.  Van haar kreeg ik dit prachtige boeket bloemen.  


Een week eerder was mijn vroegere fiets vriendin hier . De plant die ik van haar kreeg inmiddels weer terug gevonden dus laat ik die ook nog even zien.


Mooi hè! 

7 opmerkingen:

Jolanda zei

Wat een leuke gemêleerde wol. Ook weer een overwinning als zoiets lukt, met de machine.
En 50 jaar vriendschap... om te koesteren!

Vlierbloesem zei

Echt prachtig johanna!

Willy Kooiman zei

Dat zijn lekkere warme handschoenen. Wil ze zelf ook een keer breien. Vingerloze heb ik al eens gemaakt met een echte duimspie erin gebreid. Zit comfortabel.
Een vriendschap van 50 jaar is prachtig, wat ken je elkaar dan he? Mijn vriendin en ik hebben er 41 jaar opzitten. Zo bijzonder.

Anoniem zei

Alsnog gefeliciteerd. De plant lijkt een Gaultheria met besjes, ook bekend als theeplant. Ziekenhuisvriendschappen zijn meestal een kort leven beschoren, maar die van mijn vriendin en mij begon 49 jaar geleden op de afdeling vbotbreuken met verpleging, uitzonderingen bevestigen de regel. MA

Anoniem zei

Alweer iets heel leuks. Lees al langer mee en wil meer gaan reageren. Een prachtig blog over hoe je goed kunt leven met geringe middelen. gr Melanie

Jo en joh zei

Dank je Melanie, je bent welkom. Wij leven bijna helemaal 2e hands en dat gaat perfekt. Genoot deze week erg van mijn warme wandelschoenen die ik voor 2 euro kocht een paar jaar geleden. Super schoenen.

Sandra zei

Héél mooi. Johanna. Ik deed nog eens mee met zo een TAG. Zo stokjes doorgeven enzo. Je hoeft niet mee te doen hoor, maar waarom ik jou één gegeven hebt is te lezen in mijn blog.
Je ziet maar.

Liefs, Sandra