Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 14 november 2014

Breien

Het blijft een ontspannende bezigheid. Na de vakantie eerst de trui voor Joh in elkaar gezet en zie hier het resultaat. Het was een heel karwei op de dubbelbeds machine met al die kabels maar het is uit eindelijk gelukt.


Tussen de kabels zitten ook avrechtse steken die je steeds verplaatst naar het onderbed.



Dit is niet iets wat je in de avond uren doet, nee dan brei ik altijd met de hand.



Sokken maat 47 voor iemand en voor mezelf van wat over bleef een paar met strepen.
Zaterdag waren de kinderen hier met de kleinkinderen omdat er wat was te vieren. Ik werd weer een jaartje ouder.
De oudste ziet me vaak breien en toen vroeg ze kan beppe ook een luier voor de pop breien. Natuurlijk kan beppe(oma) dat. Dus nu ben ik aan het luier breien geslagen. Dat viel nog niet mee met die stramme poppen beentjes, het is snel te dik. Daar weer wat op uitvinden en nu heb ik inmiddels nummer 3 op de naalden.



De blauwe heb ik tussen de beentjes wat smaller gemaakt maar dan moet je weer snel meerderen om het aantal steken voor de taiile weer te krijgen, dus meerderen opzij maar ook aan beide kanten van het midden.




7 opmerkingen:

Willy Kooiman zei

Ooh, wat een mooie trui en mooie sokken en wat heb je die poppenluiertjes goed verzonnen. Heerlijk hé als je een paar handige handen hebt. Ik ben momenteel een babydekentje aan het breien voor mijn (enige) nichtje. Zij verwacht haar eerste kindje. Ik heb ook altijd een paar sokken op de naalden staan.
Groetjes en een fijn weekend,
Willy

Marion zei

Wat een karwei moet dat geweest zijn, de kabeltrui. Maar hij is wel ontzettend mooi geworden.
Je man is er vast blij mee.
groetjes,
Marion

ver-greetmenietje zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Johanna!
Wat is die trui mooi geworden!
Leuk die poppeluiertjes!
liefs en fijne avond nog

Sandra zei

Een prachtige kabeltrui is dat. Zo zou ik er ook wel één willen voor de koudere dagen.
Zo fijn dat je dat allemaal zelf kan maken.

Fijne avond Johanna.

Liefs van Sandra

My cozy ✄ little space zei

prachtige breisels zeg! je kan heel goed breien, dat kan ik niet, alleen maar haken, en inderdaad is ontspannend, heel leuk gedaan...complementjes voor..
Fijne weekend

Liefs,Soraya

My cozy ✄ little space zei

heel leuk gedaan, ik probeerde 2 keer een reactie te laten, maar die reacties moderatie is lastig..

zodra je niet iets goed schrijft
verzend het bericht niet

Hoop dat deze aankomt
fijne weekend...

Anoniem zei

Alsnog gefeliciteerd en wat een mooie trui, daar is vast heel wat oefenen en af en toe terugbreien aan vooraf gegaan. Een lekker warm paar sokken is ook nooit weg en als de TV wel iets biedt maar je hoeft er niet de hele tijd ingespannen naar te kijken is zo'n sok breien ideaal, het patroon staat toch in je hersenen gegrift. Soms krijg ik de indruk dat jonge mensen niet meer willen oefenen, als het de eerste keer niet direct 100 % lukt, is de techniek te moeilijk! voor ze. Alsof wij niet sip stonden te kijken als moeder een paar moeizaam gebreide toeren uithaalde of nog erger, de kleine hiel, de geren of de teen. Al doende leert men en tegenwoordig hoef je niet iemand met een engelengeduld te strikken om het weer uit te leggen, je kijkt gewoon een filmpje op g o ogel. MA