Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 10 november 2014

De natuur..

gaat zijn gang ook als je niet thuis bent. Maar als je dan weer terug komt is het eerste rondje altijd even door de tuin.


Mijn rozen die we vorig jaar hadden gezet bloeiden nog een beetje. Mooi, ik kan er zo van genieten.


Dan de aardperen, ook al zo mooi al waren ze al bijna uitgebloeid.




Gisteren heb ik er 2 uit gehaald 1 voor de soep en 1 in de aardappel pan. Gewoon om de smaak eens te beoordelen. In de soep neemt hij snel smaak aan van de andere ingrediƫnten. Viel niet tegen. Als aardappel zal je hem op een andere manier moeten klaar maken wil het lekker zijn.

Wat minder aardig was dat we weer 2 jonge katten hadden terwijl we zelf geen katten hebben.


Je moet goed kijken wil je ze zien, Ik zag ze er heen huppelen.

 Dit was de 3e keer op rij. Ze verdwijnen vanzelf weer naar.. Ja dat weet ik inmiddels.
Helaas bleef er dit keer 1 achter die verschrikkelijk miauwde. Joh houdt absoluut niet van katten en ik wil er ook niet aan beginnen. Joh zei meteen deze is ziek als de oude er niet meer naar omkijkt. Meestal kan je ze ook niet aaien omdat ze meteen weg rennen maar deze liet zich zo maar aaien.

Even later had Joh een mol gevangen en daar zat hij aan te knagen, het beestje had dus duidelijk honger. Het was ook wat vermagerd.




De volgende dag lag ze dood onder de heg. Joh heeft haar begraven.


Paddenstoelen stonden er ook hier natuurlijk.


En de peul die ik op vakantie van de Friese vrouw had gekregen lag ik in het schaaltje en plots toen de zon er op scheen kwam er een ware explosie van prachtig pluis met zaden. Geweldig mooi om te zien. Op de foto heb ik de meesten al weg gehaald want ze waaieren weg als je er langs loopt.

6 opmerkingen:

Jolanda zei

Toch zielig, van dat katje. Maar het is niet fijn, iedere keer die zwerfkatten bij je huis.

Aardpeer heb ik nooit in de tuin gehad... ik wil eigenlijk eens zoete aardappels proberen.
En rozen zijn er bij ons ook nog een paar... ongelooflijk wat een apart jaar het was. Bij ons lopen de koeien overdag zelfs nog een poosje buiten.

Jo en joh zei

Jolanda: Hier lopen de koeien ook nog buiten. Gisteren had ik voor het eerst de winterjas aan. Dat is volgens mij ook nog nooit gebeurd.

Anita Willems zei

Wat mooi he, zoals de natuur gewoon haar gang gaat, ook al let je er niet op. Ze verrast je soms met de mooiste dingen!
Opgebakken aardpeer heb ik wel eens gemaakt. Dat was lekker. Met een uitje erdoor.
Zo'n ziek katje gaat je toch aan het hart, ook al wil je er zelf niet aan beginnen. Mijn dochter had er graag een willen vinden in de natuur. Ze zei gister nog tegen met dat ze graag een dier wilde verzorgen, er een pleister op plakken en 'm adopteren. Ze hoopte een egeltje te vinden. (ze is net 6 jaar) Maar ja, als je ze zoekt dan vind je ze natuurlijk niet.

Jo en joh zei

Anita, wel triest ja. Mijn zus is dol op katten en ze komt deze week dan had ik hem haar aangeboden maar de natuur red zich zelf in dit geval.

Pippa's Hus zei

Zielig van die poes! XX Esther

Vlierbloesem zei

De natuur red zich dan inderdaad zelf, wat heb je weer mooie plaatjes geschoten, jij hebt oog voor detail.!