Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 17 november 2014

Ruimte maken..en gas besparen.

Ruimte maken in de diepvries dat moest ik dit weekend. We hebben maar 3 lade's en die zaten helemaal vol. Dat is natuurlijk goed voor de diepgevroren spullen en de diepvries neemt dan minder stroom dan een lege diepvries.

Joh zei de kippen zijn in de reclame 2 voor 6 euro zal ik ze meenemen.
Ja maar ik heb geen ruimte. Na lang wikken en wegen toch ruimte gevonden zodat we met kerst aan de goedkope kip kunnen.


Ik had voor de vakantie alle pruimen die er nog hingen ontpit en van het velletje ontdaan en in de diepvries gedaan zodat ik ze later zou verwerken. Die namen veel ruimte in beslag dus werd het jam maken. 7 potten waren het nog.



Tegenwoordig doe ik vaak mijn aardappelen in de snelkoker in het mandje wat er bij hoort. Daar boven op de aardappelstomer met groenten en in no-time staat het eten op tafel. Het is net of mijn dag daardoor langer is en het gasverbruik minder.

Hoe ik op het idee kwam? Doordat ze in Belgiƫ de stroomvoorziening af en toe onderbreken en ze daar geadviseerd kregen meer 1 pansgerechten te maken of meer te wokken. Dit gaat natuurlijk niet over stroom want ik kook op gas.

En als de kat van huis is.. Deze lag in de emmer die altijd onder de waterton staat.

2 opmerkingen:

My cozy ✄ little space zei

goed gedaan zeg....ik vindt u blog zo leuk, handige tips...thanks..

Vlierbloesem zei

Ik wil ook ooit een snelkookpan....